aaa+ 2017 new fashion cheap replica watches review outlet uk.
enjoy the best price buy swiss fake chopard at low 30 - 40% discount price.
we have all the fake patek philippe.
enjoy the replikas izle brand and low price.

Que el cinema asiàtic compta amb la debilitat per part dels programadors del Festival de San Sebastián és una realitat ja coneguda des de fa moltes edicions. Enguany s’ha dedicat una de les retrospectives a l’edat d’or del cinema clàssic coreà a més d’organitzar-se diverses activitats en un intercanvi cultural amb Corea del Sud durant el certamen. I la programació a les sales d’avui també evidenciava aquesta bona armonia.

“Aloners” (“Hon-Ja Sa-Neun Sa-Ram-Deul“) de Hong Sung-eun

El primer film que hem vist avui, dins de la secció Nuevos Directores, és també el primer llargmetratge de la directora coreana Hong Sung-eun. Arribava a Donosti precedida per l’èxit recollit en altres festivals com el de Jeonju, on es va premiar tant la pel.lícula com l’actriu protagonista, i el de Toronto que la va incloure a la programació de la seva darrera edició.

Aloners Hong Sung-eun

“Aloners” segueix un moment de la vida de la Jina (Gong Seung-Yeon), una noia que treballa en el centre d’atenció als clients d’una companyia de tarjetes de crèdits, atenent trucades i resolent problemes. Sembla tenir un talent natural per la seva feina i porta temps essent la millor empleada. Però en el moment que s’ajunten alguns problemes personals amb l’encàrrec de la seva cap perquè formi a una nova empleada començaran a aflorar els problemes de soledat i de dificultat per les relacions personals de la Jina.

Amb una premisa sencilla però magníficament exposada, “Aloners” es serveix d’elements visuals i sonors per mostrar com aquelles persones que aparentment poden semblar felices i amb una vida social plena, en realitat poden amagar una terrible soledat. Una soledat que fins i tot quan sembla buscada (la protagonista evita el contacte amb els seus veïns d’un bloc d’apartaments i s’aïlla constantment amb els seus auriculars), pot acabar esclatant per fer aflorar una realitat de tristesa no gens volguda.

Aloners Hong Sung-eun

A Corea tenen fins i tot una paraula, holojok, per referir-se a aquestes persones que semblen voler viure aïllades del món tot i habitar en entorns urbans frenètics de vida en comunitat. Però a través de la mirada sobre aquesta noia de vint i pocs que encaixa en aquesta denominació, Hong Sung-eun posa la mirada sobre temes universals: l’aïllament, la por a desaparèixer sense deixar rastre, les dificultats de les relacions intergeneracionals, la negligència de les societats que no paren prou atenció a les dificultats dels seus individus. I ho fa amb un ritme pausat, sense girs abruptes, però que va construint una profunda esquerda que cala en l’espectador a mida que aflora a la superfície i que es serveix de la magnífica interpretació de Gong Seung-Yeon que li posa el rostre amb eloqüents mirades, diàlegs i silencis.

Tot un nom més a seguir de la filmografia coreana.

Fire on the plain” de Zang Ji

La pel·lícula de Zhang Ji, una adaptació de la novel·la xina homónima de Shuang Xuetao, transcorre en dos punts temporals: primer el 1997 i després el 2005. Són dos períodes històrics clau per entendre els canvis que han portat a la societat xinesa a créixer de manera tan pronunciada.

Xina, 1997. Una sèrie d’assassinats colpeja la ciutat de Fentun. Els crims cessen misteriosament sense que les autoritats hagin pogut trobar a l’autor. Vuit anys després un jove policia proper a una de les víctimes decideix reobrir la investigació.

Fire on the plain Zang Ji

“Fire on the plain” és un thriller que navega enmig d’una historia d’amor, els problemes d’una societat que canvia i els desenganys d’una sèrie de personatges que no acaben d’aconseguir el que volien en la seva vida i acaben portats per la circumstàncies. No deixa de ser una mostra d’un cinema negre clàssic però, com acostuma a donar-se en els productes xinesos, centrant-se i amb l’excusa de fer un retrat de la societat i els canvis que s’hi han anat produint als llarg dels anys.

“Fire on the plain” és un thriller correcte, sense massa sorpreses en quant el que s’hi diu o com es diu i que, principalment, entreté, cosa que ja és dir molt si comparem amb altres propostes de dies anteriors.

La hija” de Manuel Martín Cuenca

La ratxa asiàtica del dia la trencava aquesta cinta de Manuel Martín Cuenca que es presentava dins de la Secció Oficial tot i que no entra a competició. A La Hija, Javier Gutiérrez dóna vida a Javier, un home que treballa en un centre de menors amb problemes d’Andalusia. Viu enmig de la muntanya en una casa aïllada, al costat de la seva dona Adela (Patricia López Arnaiz) i dos gossos. Una vida tranquila que es veurà alterada el dia que decideix ajudar a una de les noies del centre, la Irene (Irene Virgüez), una adolescent embarassada que decideix fugir del centre quan el seu nòvio i pare de la criatura (Sofian El Benaissati) ingressa a presó.

La hija Manuel Martín Cuenca

La cinta, que comença apuntant alguns temes socials, acaba derivant cap a una trama de thriller de gènere. Un thriller amb alguns estimables aspectes tècnics però que per desgracia compta amb un guió no gaire consistent, algunes situacions difícils d’empassar, uns diàlegs de poc calat que ni tan sols els actors protagonistes aconsegueixen salvar i massa subratllats del que ha de passar que li resten sorpresa a tota la trama.

A més, amb una pel.lícula escrita per tres homes i dirigida també per un home, es queda en un discurs bastant bast i simple sobre la maternitat i els sentiments que comporta.

Are you lonesome tonight?” de Wen Shipei

Per comparar hem acabat el dia amb un altre thriller xinès. Una proposta en el que sí ha estat important què es diu i, sobretot, com es diu. “Are You Lonesome Tonight?” és el primer llargmetratge de Wen Shipei, amb el que va participar en els mercats del Festival de Xangai i el de Berlín, on va guanyar el premi Talent Highlight. La pel·lícula es va estrenar en una projecció especial dins de la selecció oficial de l’últim Festival de Canes.

Are you lonesome tonight? Wen Shipei

El punt de partida és força senzill i, en principi, previsible. Un jove convençut d’haver provocat una mort accidental entaula una ambigua relació amb la vídua de la víctima, mentre un policia intenta resoldre la investigació que canviarà la seva vida per sempre.

Amb un inici on et mostren el personatge en el seu desenllaç que et fa arribar a una sèrie d’interpretacions que la narrativa, els punts de gir de la trama i no mostrar tot el que toca mostrar, porta a l’espectador de sorpresa en sorpresa en un film on també destaca la imatge, els colors i la música.

Un viatge per la culpa, el perdó i la redempció que malgrat veure’s de matinada amb les seves corbes i bifurcacions et manté despert i enganxat a la butaca.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
X