L’edició d’aquest any del BCN Film Fest ha aconseguit reunir més de 8.000 espectadors segons xifres oficials; un “rotund èxit” en paraules de la seva directora, la periodista Conxita Casanovas. Entre la dotzena de pel·lícules que inclou la seva Secció Oficial, el jurat del certamen (la realitzadora Judith Colell, l’actriu Mercedes Sampietro i el cantant Gerard Quintana) ha reconegut amb el premi a la Millor pel·lícula a la britànica Regreso a Hope Gap, de William Nicholson, drama romàntic sobre la crisi sentimental d’una parella a la maduresa, protagonitzat per Annette Bening i Bill Nighy. L’altra triomfadora del festival ha estat la polonesa Corpus Christi, de Jan Komasa, que ha guanyat el premi de la crítica ACCEC.

En aquesta última crònica repassem dues de les millors pel·lícules que s’han projectat en els darrers dies del BCN Film Fest: la coreana The Beast i la nord-americana Sound of Metal, el film de clausura d’un festival que tornarà (si cap virus ho impedeix) del 15 al 23 d’abril de 2021.

The Beast (Lee Jung-Ho)

Una de les novetats del BCN Film Fest d’aquest any és la inclusió a la seva programació d’una selecció de pel·lícules coreanes de diferents èpoques i gèneres, amb l’objectiu de commemorar el centenari de la cinematografia del país asiàtic. Entre aquests títols destaca la preestrena de The Beast, dirigida per Lee Jung-Ho.

The Beast (Lee Jung-Ho)

Els detectius Han-soo (Sung-min Lee) i Min-Tae (Jae-myung Yoo), rivals des de fa anys, s’encarreguen de la investigació d’un cruel assassinat que commociona al país. En un principi el cas es resol ràpidament després de l’arrest del presumpte sospitós per part de Han-soo, però aviat es converteix en un misteri quan Min-Tae aixeca sospites sobre el detingut. Detectius de dubtosa ètica enfrontats, falsos culpables i girs de guió marca de la casa al thriller d’acció coreà; The Beast és una entretinguda pel·lícula, tècnicament molt ben realitzada, amb un argument que recorda a anteriors films de Corea del Sud, com I saw the devil (Kim Jee-woon, 2010), El extraño (Na Hong Jin, 2016) o The Gangster, The Cop, The Devil (Lee Won-tae, 2019). Destaca la banda sonora del film, obra de Lee Sung-Hyun, més conegut amb el nom artístic de Mowg, responsable de l’apartat musical de l’excel·lent Burning (Lee Chang-don, 2018), entre moltes altres.

The Beast (Lee Jung-Ho)

The Beast, basada en la pel·lícula francesa Asuntos pendientes (Olivier Marchal, 2004), recull els principals ingredients de la tradició cinematogràfica coreana per desenvolupar una típica història sobre la dèbil frontera entre policies i criminals.

Nota: 7,5

Sound of Metal (Darius Marder)

El BCN Film Fest ha acomiadat la seva quarta edició amb la preestrena de Sound of Metal, la magnífica òpera prima de ficció del documentalista Darius Marder. A la pel·lícula seguim a Ruben (Riz Ahmed), un bateria de heavy metal que de forma inesperada perd quasi completament l’audició. A partir de llavors lluitarà per fer front a la nova situació i retornar a la seva vida, sense caure a la desesperació i en addicions del passat.

Sound of Metal (Darius Marder)

Un dels aspectes de la pel·lícula que primer crida l’atenció és el seu gran disseny de so que aconsegueix instal·lar-nos en el cap de Ruben i viure el seu drama, gràcies a l’excel·lent treball del departament encapçalat per Nicolas Becker (Gravity, La llegada, Suspiria). Un altre dels encerts és el seu sòlid guió, obra del director i del seu germà, l’escriptor i compositor Abraham Marder, que utilitza la història d’aquest músic que perd l’oïda per parlar sobre la pèrdua i l’acceptació.

L’actor i músic britànic d’ascendència pakistanesa Riz Ahmed, conegut pels seus papers secundaris a Nightcrawler (Dan Gillroy, 2014) i The Sisters Brothers (Jacques Audiard, 2018), es llueix amb la interpretació del protagonista, un treball introspectiu que aconsegueix transmetre’ns els diversos estats d’ànim del seu personatge. També destaquen les interpretacions dels secundaris, especialment la de Paul Raci, el director d’una comunitat de persones sordes que guiarà a Ruben.

Sound of Metal (Darius Marder)

Rebuda al passat Festival de Toronto amb bones crítiques, Amazon Prime Video va comprar els seus drets d’exhibició als Estats Units. Esperem que tingui una oportunitat d’estrena a les nostres sales; val la pena.

Nota: 8

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
X