El Faro
9Valoració
Puntuació dels lectors: (0 Vots)
0.0

Robert Eggers va irrompre al panorama cinematogràfic amb el seu primer llargmetratge, La bruja, una historia de terror poc convencional ambientada a la Nova Anglaterra de 1630 que va anar recollint aclamacions en el seu pas per diversos festivals. Un camí que s’ha vist potenciat amb la seva segona pel.lícula que ens arriba avui després de recollir lloances des de Cannes a Sitges. I la proesa no era fácil, perque el que presenta Eggers a “El Faro” és com a mínim pertorbador.

Rodada en blanc i negre, en format 4/3 (el que fa que la imatge al llarg de tot el film es vegi pràcticament en un quadrat), El Faro s’ambienta en una inhospita illa de l’Atlàntic nord a finals del segle XIX. Allà arriba l’Ephraim Winslow (Robert Pattinson), que desitja aprendre del farer Thomas Wake (Willem Dafoe) i descobrir el misteri de la llum del far. Però aquest no està disposat a altra cosa que a encarregar-li una feina denigrant rera l’altra i atormentar-lo amb les seves declamacions.

La convivència entre els dos en aquest racó tant desolador i castigat per dures condicions climàtiques serà tot un descens als inferns a mida que se n’apoderin la violència, la desconfiança i la paranoia.

El Faro Robert Eggers Robert Pattinson willem Dafoe

El Faro sembla una pel.lícula treta d’un altre temps. Amb una proposta d’estil que beu directament de clàssics del terror i de l’expressionisme Alemany, el que proposa és bàsicament una reflexió existencialista portada a l’extrem, sobre la soledat, les frustracions vitals i la interrelació de dos persones en moments aparentment oposades del seu camí a la vida.

Robert Pattinson i Willem Dafoe en són els únics protagonistes i ambdós s’entreguen a un duel interpretatiu brutal, presentant-se no només com a sí mateixos sino també en com els veu el seu company de reclusió, i prestant-se a l’escalada de bogeria que els planteja el director. Els seus personatges, histriònics i verborreics, els seus diàlegs, i la intensitat del seu crescendo dramàtic converteixen la pel.lícula en tota una experiència asfixiant i absorbent per a l’espectador, tant incòmoda com fascinant.

El Faro Robert Eggers Robert Pattinson willem Dafoe

Una experiencia que Eggers vesteix també en l’aspecte tècnic de manera magistral, des de l’ús de l’implacable blanc i negre, passant per una fotografia que ho embolcalla tot d’una il.lusoria naturalitat, fins a la utilització dels sons, els atronadors sorolls i els silencis que conformen la brutalitat d’un lloc aillat del món.

A El Faro tot sembla portat a la pantalla per fer passar una mala estona a l’espectador, i tot i així, és una de les pel.lícules més fascinants que veureu aquest 2020.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
X