Disney está en fase de llançament de la seva plataforma televisiva, Disney + i de moment ja s’ha estrenat amb la que molts han considerat una de les millors series de l’any: The Mandalorian, que aquí arribarà en tres mesos però que ja és tot un fenòmen global. Una ficció que segueix expandint l’univers de Star Wars, liderada per l’atrafagat Jon Favreau i protagonitzada per un enigmatic antiheroi i una criatureta destinada a robar els cors i les butxaques dels fans.

De què va?

Uns anys després dels fets narrats al “Episodi VI: El Retorn del Jedi”, un caçarecompenses mandalorià reb un nou encàrrec. Tal com mana el codi del seu sindicat, ha de capturar l’objectiu, entregar-lo a qui l’ha contractat, cobrar la recompensa i no fer preguntes.

Però quan porta a terme la seva missió, Mando (Pedro Pascal) descobreix que l’objectiu és una extranya criatureta i contradint les normes i la seva propia trajectoria dubta de si portar-lo a mans dels qui li han fet l’encàrrec. Una decisió que li girarà en contra, no només als que ansiaven fer-se amb el petit sino també als seus companys de gremi que ara el convertirán a ell en la presa.

The Mandalorian

Aquest serà l’inici d’un seguit d’aventures que el portaran per diversos racons de la galaxia, topant-se amb aliats com la Cara Dune (Gina Carano) o Kuiil (Nick Nolte), però també havent de fugir d’antics companys com Greef Karga (Carl Weathers), del seu client (Werner Herzog) i altres caçarecompenses, i de pas indagant en uns quants secrets sobre el seu propi passat i la conformació d’un nou règim.

Qui hi ha en el projecte?

The Mandalorian” és la primera i potent aposta de la nova plataforma de continguts de Disney, Disney+. I tot i que encara no està disponible a tots els països (a Espanya arribarà el 31 de Març de 2020), ja s’ha marcat l’èxit de l’any en posar la sèrie en boca de tothom i obrir una prometedora línia de merchandising al voltant del Baby Yoda (o The Child).

Una aposta potent a la que s’ha dotat d’un equip creatiu d’alçada. El creador és Jon Favreau, director de la nova versió de El rey león, de dues de les entregues de Iron Man i actor i productor de diversos films de l’univers cinematic dels Vengadores de la Marvel.

L’acompanyen dos noms pesats més. Taika Waititi, creador de Lo que hacemos en las sombras o director de Thor: Ragnarok, es fa càrrec de la realització de l’últim capítol i de posar veu a un dels robots. I Dave Filoni, que porta uns quants anys darrera les series Star Wars: The Clone Wars i Star Wars Rebels, aporta tot el seu coneixement d’aquest univers a les tasques de productor, guionista o director dels capítols primer i cinquè.

La direcció dels altres capítols s’ha posat en mans de l’actriu Bryce Dallas Howard, i els realitzadors Rick Famuyiwa (Dope) i Deborah Chow.

De la banda sonora, el responsable és el suec Ludwig Göransson, qui ha fet sentir les seves partitures a Black Panther, Vengadores: Infinity War o les pel.lícules de la saga Creed.

The Mandalorian

Expandint l’univers Star Wars

The Mandalorian” se situa per ara a banda de les històries de la saga Skywalker, però contribueix a seguir omplint el buit entre els episodis VI i VII, entre la caiguda de l’imperi i el temps de Rey, Kylo Ren i la Primera Ordre.

Tant clar té Disney que la cosa no acaba en una temporada que ja s’està rodant la segona des d’abans d’emetre la primera i no se’n descarta el trasllat al cine. I amb el munt de preguntes i trames obertes en aquests primers vuit capítols, no podia ser menys.

Per ara la sèrie ha assentat les bases per generar-nos la curiositat de saber més sobre els mandalorians i el gremi dels caça recompenses, personatges que ja formaven part de l’amplíssim univers galàctic però sobre els quals les pel.lícules no havien posat gaire focus.

The Mandalorian

I tenir un protagonista en constant fugida ajuda a poder visitar nous racons de la galaxia com el nou planeta gelat en que s’inicia la trama, el rocós Nevarro (on té la seu el Gremi de Caça Recompenses), Arvala-7 (un indret amb un gran desert que recorda a Tatooine) o Sorgan (un planeta boscós habitat per pacífics pescadors).

Què en pensem?

The Mandalorian” és quasi obviament una sèrie ideal per qualsevol fan de Star Wars que vulgui seguir ampliant les històries d’aquest vast univers. I encara que els que no siguin seguidors de la saga es perdran un bon grapat de referències, la sèrie es pot gaudir també de forma independent.

Des de l’inici, “The Mandalorian” sap transmetre la sensació de que estàs veient una historia que segueix a banda de la gran trama al voltant dels Skywalker i companyia, però a la vegada tot és tant reconeixible que saps que estàs plenament immers en l’univers Star Wars. Així es poden descobrir nous planetes, nous personatges i criatures i aprofundir en el món de l’ordre de Mandalore i les seves normes, sense deslligar-se gens de tot el bagatge acumulat en les altres pel.lícules, sèries o llibres de Star Wars.

Però la sèrie ha sabut també adquirir la seva pròpia identitat i mèrits per generar un consens superior al de les darreres entregues de cine. El caràcter reservat d’aquest protagonista que es replanteja els seus principis després d’una vida capturant els més buscats de la galaxia i la posada en escena entre inabastables paisatges poblats per traïdors o desamparats li confereixen a “The Mandalorian” un buscat i interessant aire de western de ciència-ficció.

The Mandalorian

Molt concentrada en només vuit capítols que ronden la mitja hora de durada, la sèrie arrenca de manera bastant pausada i potser fiant-ho massa a lo mono que és el “petit yoda”, fins al punt que et pot generar-te la sensació que no havies vingut a veure una sèrie sobre un caça recompenses convertit en mainadera d’una criatureta bufona. Però “The Mandalorian” aixeca el vol ràpid dotant-se d’acció, misteris, aliances, traicions, robots, criatures, planetes, sentit de l’humor i tot el que fa disfrutable el món Star Wars.

I evidentment, la conjunció del poder econòmic de Disney i un equip de primera línia que ja ha bregat tant amb l’univers de Star Wars com el de Marvel amb aclamació, donen peu a una sèrie de gran factura tècnica i creativa. Traient un gran partit a la tecnologia Stagecraft i tal com s’ha fet en les tres darreres entregues cinematogràfiques, “The Mandalorian” combina els efectes especials amb un bon treball d’atrezzo, maquillatge o miniatures que fan que allò virtual i allò analògic treballin conjuntament enlloc de trepitjar-se.

Apunteu doncs el seu nom, si encara no heu pogut veure-la allà on està disponible, com una de les preses serièfiles a caçar al 2020.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
X