BODIES AT REST

Chen (Nick Cheung) és el forense de guardia en una morgue de Hong Kong. Amb pràcticament tot el personal fora per les festes, només l’acompanyen la seva ajudant Qiao Lin (Zi Yang) i el guarda de seguretat. I just aquella nit arriba el cadaver d’una noia amb lligams amb la yakuza que va morir d’un tret. La bala al cos de la jove podria ser la única prova que incriminés als culpables, així que aquests es disposen a assaltar la morgue i recuperar-la abans que en Chen pugui completar l’autopsia.

Bodies at rest Renny Harlin

Bodies at rest” és el nou projecte de Renny Harlin, el responsable de “Deep Blue Sea“, “Máximo Riesgo” o “The Covenant” que ara porta uns anys afincat a la Xina. Les seves pel.lícules mai han estat un prodigi cinematogràfic però Harlin es sent còmode en el seu maneig de l’acció i aquí segueix la mateixa tendència.

Bodies at rest” segueix l’estela de tantes altres en la línea d’una Jungla de Cristal (de la qual Harlin va dirigir la seqüela al 1990): un edifici, un grup de delinqüents disposats a tot per aconseguir el seu objectiu i algú que s’ha d’acabar convertint en l’heroi del dia a contracor. Evidentment, el forense Chen no té el carisma de John McLane però el film és prou resultón, amb unes escenes d’acció mesurades, un espai com la morgue prou ben aprofitat i una narrativa que no es perd en contextos innecessaris. Un entreteniment que va al gra, ben pensat, realitzat i muntat, ni més ni menys.

VENTAJAS DE VIAJAR EN TREN

La sorpresa del dia venia de casa, una més de les mostres del bon nivell del cinema nacional que està passant pel festival. Per molt que soni a tòpic, la pel.lícula que suposa el debut en el llargmetratge de Aritz Moreno és d’aquelles a les que és millor apropar-s’hi sabent-ne el menys possible. Encara que es basa en una novela homònima d’Antonio Orejudo.

Perquè el que proposa “Ventajas de viajar en tren” és una sorprenent construcció narrativa feta de capes, històries que s’aniden unes en les altres i que arrenquen amb l’encontre en un tren de Helga Pato (Pilar Castro) i un home que es presenta com a Ángel Sanagustín (Ernesto Alterio) que comença a donar-li conversa. 

Ventajas de viajar en tren

La conversa ja des de l’inici és inverosímil i suposa l’entrada a un laberint de narracions que van relacionant els personatges en diferents línies temporals, posant a prova els límits de la veracitat, de la realitat o la bojeria i també del políticament correcte, especialment en una de les tres parts que conformen la pel.lícula.

I amb aquesta maranya metanarrativa “Ventajas de viajar en tren” té fragments còmics i d’altres que incomoden, mentre transita per la seva estructura d’històries sobre pederastia, bones intencions que causen terribles conseqüències, soledat, transtorns físics i mentals o l’implacable funcionament marginador de la societat. Una experiencia que suposa tot un repte per l’espectador.

READY OR NOT

La Grace (Samara Weaving) està a punt de fer realitat el seu somni de casar-se amb l’Alex (Mark O’Brien) i passar a tenir una familia. Però després de passar per l’altar i pronunciar els vots, en la seva nit de noces haurà de complir amb una tradició dels Le Domas. Aquesta nissaga que ha fet fortuna en el negoci dels jocs, fa superar una prova a totes les noves incorporacions a la familia: escollir un joc entre una pila de cartes i jugar-hi. Però la tradició té un “però”, si la carta proposa jugar a Fet i amagar, tota la familia jugarà a una versió mortal en què han d’intentar matar a la persona amagada. Si no ho fessin abans de l’alba, segons una antiga creença, això suposaria la destrucció de tota la familia. Així que la perplexa Grace disposa de 100 segons per amagar-se en una mansió que no coneix i passar la nit de noces procurant no acabar morta a mans de la seva familia política.

Ready or not

Dirigida per Matt Bettinelli-OlpinTyler GillettReady or not” s’ha convertit en el passi festiu del dia, amb un públic que ja venia predisposat a passar-ho bé amb aquesta mescla de comèdia negra i survival. Entre un repartiment ple de cares conegudes pels seguidors de les sèries – Kristian Bruun (Orphan Black, El cuento de la criada), Adam Brody (The O.C., Start Up), Mark O’Brien (Halt and catch fire), Henry Czerny (Revenge, Quantico), Melanie Scrofano (Wynona Earp), Elyse Levesque (Orphan Black) – s’erigeixen Samara Weaving com a nova heroina del gènere i Andie MacDowell com la seva malvada antitesi.

Ready or not” inverteix de manera encertada el seu escàs pressupost, amb una bona factura tècnica i una ambientació gòtica, que posen l’escenari a una escalada d’humor negre, reflexions sobre la lluita de classes, la superstició o els lligams familiars, i la seva bona dosi de sang i gore. Elements que sempre fan les delicies dels assistents a una sessió de nit a Sitges.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies