La secció oficial de l’edició d’enguany està sent tèbia tirant a freda. Pel·lícules que no acaben d’explicar el que toquen, previsibles i sense que apassionen als espectadors. Pel·lícules tèbies que acaben amb pocs o quasi cap aplaudiment. Avui no ha estat diferent amb“The Other Lamb”. Per sort les Perles ens salven una mica del tedi absolut.

THE OTHER LAMB

Selah és una noia nascuda en el si d’una religió alternativa coneguda com El Ramat. Els seus integrants -tots dones i nenes- viuen en un recinte al camp, dirigides per un home conegut com el Pastor. Selah, que està al llindar de l’adolescència, és una seguidora increïblement devota, però comença a establir un vincle amb Sarah, una dona marginada que es mostra cada vegada més escèptica respecte als ensenyaments del Pastor. A Selah se li concedeix el gran honor de participar en el ritual sagrat del part dels bens -dels quals en depenen per sobreviure-, en el qual té una impactant experiència transformadora. A partir de llavors comença a tenir estranyes visions que la porten a qüestionar la seva pròpia realitat i tot el que el Pastor els ha ensenyat a ella i a les seves germanes.

La polonesa Małgorzata Szumowska va debutar darrere de la càmera amb “Szczesliwy Człowiek”(“Happy Man”, 2000), nominada als Premis del Cinema Europeu en la categoria de Descobriment Europeu. La directora, que va ser membre del Jurat New Directors a Donostia al 2014, passa per la secció oficial amb “The Other Lamb” és la seva primera pel·lícula en anglès.

Michiel Huisman, el Daario Naharis de “Joc de trons”, és l’atractiu líder d’aquest ramat de dones que es divideixen en les seves dones i les seves filles. Amb un vestuari que recorda, en certa manera, el d’”El cuento de la criada, hi ha Raffey Cassidy (“El sacrificio de un ciervo sagrado”), una de les seves filles, la Selah, que passarà de l’atracció per aquest pare espiritual a qüestionar-lo.

“The Other Lamb” és una proposta sobre les sectes, sobre fanatisme religiós però també és inevitable llegir-la en clau feminista. La denuncia de la toxicitat de certs homes que anul·len les dones, la reacció violenta quan veuen perillar el seu poder, la rebel·lió contra el heteropatriarcat i la, tan de moda, sororitat femenina. La pel·lícula és visualment agradable, destaca la fotografia, els colors però peca d’un guió que no destaca, de falta de diàlegs interessants, amb pràcticament amb la Selah com a únic personatge que atreu una mica… No aporta res de nou, i el resultat ha estat feixuc de viure. Ni tan sols el final “d’impacte” compensa una mica.

Y LLOVIERON PÁJAROS

Tres vells ermitans viuen reclosos al bosc. Al mateix temps que un gran incendi amenaça la regió, el seu dia a dia es veurà sacsejat per la mort del major, Boychuck, i l’arribada d’una octogenària internada injustament tota la seva vida en un psiquiàtric. Una fotògrafa encarregada d’entrevistar als supervivents dels incendis més devastadors de la regió troba el seu amagatall. Les dues dones descobriran centenars de pintures de Boychuck que relaten el seu tràgic passat en aquests incendis. 

La directora Louise Archambault va dirigir en 2005 el seu primer llargmetratge “Família”, amb el que va competir a Locarno i va aconseguir el premi a la Millor Òpera Prima Canadenca al Festival de Toronto i el Premi Genie de l’Acadèmia de Cinema i Televisió canadenca, també a la Millor Òpera Prima. El segon,”Gabrielle”, va ser la pel·lícula escollida per representar Canadà en els Oscar i va rebre el Premi del Públic al Festival de Locarno. “Il pleuvait des oiseaux”, adaptació de la novel·la homònima de Jocelyne Saucier, és el seu tercer llargmetratge.

“Y llovieron pájaros” podria haver estat un drama poderós, però queda com una història amb algun punt entranyable però tèbia en conjunt. La directora canadenca ens porta un relat que parla del dret a una vellesa digna, amb vida, amb amor, amb sexe i, finalment, amb dret a triar el propi final.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies