Aterrados

Dirigida per Demian Rugna, “Aterrados” ens transporta a un barri de Buenos Aires on comencen a succeïr fenòmens extranys: desaparicions, morts que s’aixequen de la seva tomba, ens invisibles, inexplicables moviments magnètics… El trio format per Mario Jano (Norberto Gonzalo), la doctora Mora Albreck (Elvira Onetto) i el nordamericà Rosentock (George L. Lewis) s’encarregaran d’investigar aquests fets paranormals que tenen aterrada fins i tot la policia.

Aterrados

Amb la carrera comercial ja estrenada a l’Argentina, amb projeccions en més de 70 cinemes, “Aterrados” ha entrat a la Secció Oficial de Sitges fent realitat el somni del seu director.

El film suposa una mostra de terror amb algunes imatges força impactants i un toc molt personal, que sap donar una volta a llocs comuns del gènere paranormal. Des de girs, ensurts i efectius cops d’efecte fins a escenes costumbristes passades pel sedàs del gore. Si és cert que a estones acaba resultant confusa i amb un abús dels recursos de muntatge, però en conjunt el film de Rugna suposa un exercici interessant que suma punts en una filmografia com la que ve de sudamèrica no sempre prou atenta al gènere del terror.

Piercing

La següent proposta ens retrobava amb una actriu que ja ens té acostumats als papers inquietants, Mia Wasikowska. Aquí interpreta la Jackie, una prostituta a qui tenia intencions de matar en Reed (Christopher Abbott). Però quan aquest es despedeix de la seva dona i el seu bebé per, suposadament marxar de viatge de negocis, es registra en un hotel i truca una noia de companyia per fer realitat el seu desig de cometre un assassinat amb un picagel, no s’esperava la que li cauria al damunt.

Piercing

Piercing“, que es basa en una novel.la d’escasses 150 pàgines de Ryû Murakami, regira el patró de l’home corrent amb instints psicòpates al col.locar davant de l’assassí en potencia una rival encara més perturbada i letal. Amb un nombre molt reduit de localitzacions i personatges, Nicolas Pesce desplega el seu relat pervers amb astucia i girs en el seu inici, però que no se sostenen al llarg d’un film que acaba resultant repetitiu i mancat de coherencia quan ja ha esgotat la premisa inicial.

The night comes for us

I no podiem acabar la jornada sense la nostra dosi d’acció, arts marcials, armes de tota mena i sang, moltíssima sang, provinent d’orient. Escrita i dirigida per Timo Tjahjanto, “The night comes for us” és el catàleg més extens i detallat de formes de matar que hem vist en el que portem de festival.

The night comes for us

Ito (Joe Taslim) treballa per la Triada com a membre d’un grup d’èlit de la yakuza, els Sis Mars, que es dediquen a protegir les rutes de les activitats il.licites de la màfia i ajusticiar-ne els seus enemics. Però durant la massacre a un poblet de pescadors té un atac de consciència i decideix salvar la vida d’una nena i executar els seus companys. Des d’aquell moment es convertirà en l’objectiu de tots els assassins de la màfia nipona, inclòs el qui per ell era un germà, Arian (Iko Uwais). Ganivets, pistoles, xinxetes, serres mecàniques, ganxos o boles de billar es convertiran en les armes d’una cruenta guerra sense pietat.

Un ritme trepidant, escenes d’acció espectaculars i molts membres seccionats i litres de sang volant per totes bandes, han fet les delicies dels fans incondicionals de referents d’aquest subgènere com la mítica “The Raid“, amb qui comparteix protagonistes.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies