Als noms de Gaspar Noé, Lars Von Trier, David Robert Mitchell o Lee Chang-dong s’afegeixen a la Secció Oficial del Festival de Sitges els de Gareth Evans, Shinya Tsukamoto, Claire Denis, Peter Strickland o Andrew Niccol. Una Secció Oficial on s’afegeixen tres novetats (‘Halloween’, ‘Apostle’ i ‘Overlord’) i que es veurà complementada per tres focus d’enorme interès: l’heterogènia i arriscada secció de Noves Visions, les grans estrenes de la Secció Òrbita, i una reforçada secció Anima’t que retrà homenatge al 30 aniversari de l’estrena de Mi vecino Totoro. 

El director indi-nord-americà M. Night Shyamalan visitarà Sitges per presentar un avanç de la seva nova pel·lícula Glass i rebrà el Gran Premi Honorífic del certamen. Shyamalan ha destacat per una carrera vinculada sempre al gènere fantàstic amb títols imprescindibles com El sexto sentido (1999), El protegido (2000), Señales (2002) o Múltiple(2016).

Ja fa 40 anys que Laurie Strode –interpretada per una esplèndida Jamie Lee Curtis– es salvava del psicòpata Michael Myers a la mítica La noche de Halloween. Durant aquest temps ha estat fantasiejant amb la venjança perfecta per a l’assassí reclòs en un centre de detenció. Aquest any, l’un i l’altra són els protagonistes del reboot de la saga realitzat per David Gordon Green, Halloween (La noche de Halloween), que té com a productors executius l’actriu Jamie Lee Curtis i el mestre del terror John Carpenter. Halloween podrà veure’s a la S. O. fora de concurs. Un altre dels títols destacats de la Secció Oficial a competició està dirigit per un vell conegut del Festival, el director gal·lès resident a Indonèsia Gareth Evans. El realitzador, que va revolucionar el gènere d’acció amb The Raid, presentarà la producció de Netflix Apostleun thriller fosc ambientat en el món de les sectes a l’Anglaterra de principis del segle XX. Overlordés un altra de les propostes estrella de Sitges 2018. La pel·lícula, produïda per Bad Robot, la companyia de J.J. Abrams, ha estat dirigida per Julius Avery i es projectarà fora de competició. La cinta retrata la vigília del dia D, moment en què un grup de soldats aliats són enviats a la França ocupada pels nazis on els espera un laboratori d’allò més terrorífic.

Apostle

En la Secció Oficial també competirà una de les pel·lícules més polèmiques de la temporada. Ambientada a la ciutat de Salem, Assassination Nation segueix les peripècies de quatre noies acusades de robatori i perseguides com si es tractessin de les bruixes del nostre temps. I del thriller a la ciència ficció, i per partida doble. D’una banda, a Aniara, pel·lícula basada en el best-seller homònim de Harry Martinson, es narra una odissea per l’espai d’una tripulació amb destinació a Mart; d’altra banda, la pel·lícula australiana Upgrade, dirigida per un altre conegut del Festival, Leigh Whannell, –que va presentar el segon capítol de la sèrie Insidious–, i aquest any retorna amb un film futurista en el que un petit xip és capaç de crear un superhome que venjarà la mort de la seva esposa. Les dues pel·lícules seran presents a Sitges 2018 en les seccions Fantàstic Discovery i Competició, respectivament.

Els elements de folklore i del western es troben fosos a The Wind, l’opera prima de la realitzadora nord-americana Emma Tammi, que podrà veure’s a la secció Discovery del Festival. També plena d’elements mitològics i en aquest cas de contes de la cultura índia, competirà en S.O. la cinta Tumbbad, dirigida per Rahi Anil Barve i Adesh Prasad. La pel·lícula, que va obrir la Setmana de la Crítica a Venècia, és un conte terrorífic on la recerca d’un tresor amagat a l’interior d’una mansió portarà a l’horror extrem. Un altre dels habituals de la Secció Oficial és el director japonès Shinya Tsukamoto que, després de submergir-se en la II Guerra Mundial en el seu anterior film, torna ara amb Killing, on explora el pes de la violència en l’època samurai.

Fora de competició, però també dins de la Secció Oficial, Sitges 2018 promet grans títols. Anon, el noir de ciència ficció dirigit per Andrew Niccol; In Fabric i High Life de Peter Strickland i Claire Denis, respectivament, amb el terror i la ciència ficció com a premisses; les dues superproduccions fantàstiques coreanes Along with the Gods: The Last 49 Days Along with the Gods: The Two Worlds, que han estat vistes cada una d’elles per 14 milions d’espectadors al seu país, i per completar el cartell asiàtic no faltarà el director xinès Tsui Hark, que oferirà una nova aventura fantàstica, i ja en van tres, a Detective Dee and the Four Heavenly Kings.

Òrbita i Noves Visions: dues seccions cada cop més rellevants

El cinema d’acció i el thriller tenen des de fa uns anys, a la Secció Òrbita, un pes important en el Festival. Un gènere, el thriller, que també està cobrant una major rellevància en el cinema espanyol, com així ho va demostrar Dani de la Torre amb la seva opera primaEl desconocido. Aquest any a Sitges, en premier mundial, el director gallec presenta el seu segon treball La sombra de la ley. Ambientada a l’Espanya caòtica i tensa de 1921, la pel·lícula narra la investigació d’un robatori a un tren militar, en la que el policia Aníbal Uriarte haurà de lluitar amb els seus companys corruptes, amb el manipulador amo d’un cabaret i amb els seus propis sentiments en conèixer una jove temperamental anomenada Sara. La sombra de la ley està interpretada entre d’altres per Luis Tosar, Michelle Jenner i Vicente Romero. El director nord-americà S. Craig Zahler –el responsable de Bone Tomahawk i Brawl in Cell Block 99, les dues vistes a Sitges– promet portar la tensió al màxim a Dragged Across Concrete, on dos policies, suspesos del cos –Mel Gibson i Vince Vaughn–, han de profunditzar en l’inframón criminal per obtenir el que els correspon. Un altre film important arribarà d’Indonèsia, i està dirigit per Timo Tjahjanto –director que també presenta pel·lícula a la secció Midnight X-Treme, la terrorífica May the Devil Take You– The Night Comes for Us protagonitzada per Iko Uwais, explica la història d’un delinqüent que es veurà atrapat enmig d’un conflicte de triades i que promet unes escenes d’acció espectaculars. A més, a la secció es podran veure dues revisions de films de culte. Per una banda, la producció xinesa A Better Tomorrow 2018, una vibrant posada al dia de l’obra mestra de John Woo, amb la que el director Ding Shen trasllada a la Xina continental l’acció de l’heroic bloddshed made in Hong Kong i, d’altra banda, Believer, el remake coreà de la producció xinesa Drug War del mític Johnnie To.

La sombra de la Lay

Seguint amb la secció Òrbita, el Festival projectarà American Animals de Bart Layton, el director britànic d’El impostor, un dels documentals més destacats dels últims anys. Basada en un fet real, el film narra la història de dos nois de classe mitjana inadaptats, que planegen un robatori a l’institut de l’escola. També arribarà la producció francobelga A Bluebird in my Heart, de Jérémie Guez, la història d’un ex convicte que troba refugi en un motel dirigit per una mare soltera i la seva filla Clara. La pau i la llibertat trobades desapareixen quan Clara és assaltada, el que l’obliga a enfrontar els seus vells dimonis.

Noves Visions ha creat un univers propi dins del fantàstic. La pel·lícula inaugural de la secció serà Ánimas, de Laura Alvea i José Ortuño: un viatge al·lucinatori en què la línia entre la realitat i el malson es torna borrosa. Dins de Noves Visions es podrà veure l’estilitzat experiment pop Fonotune: An Electric Fairytale, una coproducció entre Alemanya, Japó i Estats Units dirigida pel dissenyador gràfic, guionista de còmics i director FINT. Del Regne Unit arribarà Beast, de Michael Pearce, que explora de forma polièdrica les arestes d’una personalitat desequilibrada, amb el músic Johnny Flynn en un dels papers protagonistes. També en aquesta secció hi haurà la producció de Steven Soderbergh, Perfect, que juga amb elements de ciència ficció per mostrar a l’espectador la perfecció més absoluta en implants corporals.

Sens dubte un dels realitzadors més interessants que ha passat pel Festival ha estat el canadenc Guy Maddin –guanyador del certamen amb Dracula: Pages from a Virgin’s Diary–, que amb The Green Fog fa una relectura de Vértigo d’Alfred Hitchcock. El realitzador reconstrueix les escenes de la mítica cinta a través de seqüències i plans d’altres pel·lícules que tenen lloc a les mateixes localitzacions.

Anima’t es reforça i Serial Sitges anuncia grans esdeveniments 

La Secció Anima’t arriba carregada de grans mestres. Inspirant-se en el gran clàssic de la literatura persa El libro de los reyes, podrà veure’s la pel·lícula iraniana The Last Fiction, cridada a convertir-se en un dels clàssics animats del seu país. El creador francès Michel Ocelot dirigeix Dilili à Paris, un viatge misteriós, cultural i meravellós el que realitza la nena Dilili als carrers de París. Són diversos els títols procedents de la cinematografia japonesa que es projectaran en aquesta secció del Festival. Entre ells destaca I Want to Eat your Pancreas, que ha passat de novel·la a pel·lícula d’imatge real, per acabar convertint-se en un anime produit per Studio VOLN. Una pel·lícula que emocionarà l’espectador de Sitges. No podia faltar la nova producció del realitzador Mamoru Hosoda Mirai, nuestra hermana pequeña, film més infantil que El niño y la bestia, però que conté trenta minuts finals on explota la fantasia. Atenció també a Penguin Highway, l’última pel·lícula produïda per Studio Colorit que ha arribat a la cartellera japonesa amb excel·lents crítiques.  També podrà veure’s a Sitges 2018 la pel·lícula d’animació japonesa més taquillera de l’any, Detective Conan: Zero Enforcer; i un esdeveniment molt especial, la projecció de Mi vecino Totoro, del mestre Hayao Miyazaki en l’any que es compleix el 30 aniversari de la seva estrena.

Com ja és habitual en els darrers anys, el Festival mostrarà en la seva secció Serial Sitges noves produccions televisives de gènere fantàstic. Entre elles destaca la projecció exclusiva del primer episodi de la novena temporada de The Walking Dead. L’esdeveniment, que coincidirà en dia i hora amb l’estrena de la sèrie a FOX, el dilluns 8 d’octubre, comptarà amb un mestre de cerimònies d’excepció, el creador d’efectes especials, productor i actor Greg Nicotero, qui compartirà una xerrada amb el públic assistent a la sessió. Nicotero va rebre el premi Màquina del Temps en el Sitges 2005 de mans de Quentin Tarantino i Eli Roth.

Per la seva banda, la plataforma Netflix presentarà dues de les seves noves produccions: el primer episodi de Las escalofriantes aventuras de Sabrina i els dos primers episodis de La maldición de Hill House, en un esdeveniment especial.

Panorama i Midnight X-Treme: territoris del terror

Més d’una trentena de títols conformen la Secció Panorama Fantàstic i Panorama Documenta. Mags, màgia negra, morts vivents, psicòpates, tots aquests personatges i molts més formen una part indispensable del terror més visceral que podrà veure’s a Sitges 2018. De l’argentina Luciferina, on el seu director Gonzalo Calzada explora l’univers diabòlic, a la japonesa Kasane: Beauty and Fate, una de les sorpreses de l’any, basada en el manga de Daruma Matsuura, en la que un pacte per la bellesa porta funestes conseqüències. Entre els documentals que portarà la secció Panorama destaca Beyond Blood, de Masato Kobayashi, que analitza la nova fornada de realitzadors que a principis del nou mil·lenni van revolucionar el cinema de gènere a França amb pel·lícules, ja de culte, com Alta tensiónÀ l’intérieurFrontière(s) o Martyrs.

En la cada vegada més popular Midnight X-Treme, tres títols a destacar entre la quinzena de pel·lícules que composen la secció: a Open 24 Hours, producció anglesa dirigida per Padrag Reynolds, Mary i el seu ex –un veritable psicòpata– sembraran el caos en una gasolinera; amb guió de S. Craig Zahler arribarà a Sitges Puppet Master: The Littlest Reich, el reboot còmic i sanguinolent de la cinta de culte de Charles Band, que compta amb aparicions estel·lars de Michael Paré, Udo Kier i Barbara Crampton, i també del Regne Unit es podrà veure en el Festival The Devil’s Doorway, d’Aislinn Clarke: filmada a l‘estil found footage, la pel·lícula s’endinsa en un dels llocs més terrorífics d’Irlanda, en una de les residències de la cadena d’asils Magdalene Laundry, on, durant anys, l’església va recloure “dones caigudes”.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies