La final de Wimbledon del 1980 va ser un d’aquells partits que van passar a formar part de la història llegendaria del tenis. La van disputar dos tenistes molt diferents: Björn Borg (Sverrir Gudnason) i John McEnroe (Shia LaBeouf). El primer tenia fama de ser un home metòdic, obsessionat amb determinades pautes per contribuir a fer-lo un gran jugador, i un home de gel que mai no mostrava els seus sentiments sobre la pista. El segon s’havia guanyat les antipaties de premsa i públic amb les seves constants i irades protestes a la pista sobre les decisions dels arbitres. En aquella final del 1980, Borg optava a conquerir Wimbledon per cinquena vegada consecutiva, i McEnroe aspirava a guanyar-hi per primer cop i convertir-se en el número 1 del tenis mundial.
És una de les grans rivalitats que han fet gran la èpica de l’historia esportiva i ara, a “Borg/McEnroe“, el danès Janus Metz utilitza aquella final com el punt al que s’encarrila tot el que ens mostra a la pel.lícula a través de diversos flashbacks. I el resultat és una cinta que encara que sapigueu com va acabar aquell partit acaba resultant emocionant, no només per la rivalitat esportiva sinó també per l’aspecte personal.
“Borg/McEnroe“ no és només un film pels amants de l’esport, ni només del tenis, sino que es planteja com un estudi psicològic de dues persones que, casualment, aboquen les seves aspiracions, pors i presions de l’entorn al món de la raqueta. Una cançó de gel i foc que pot transcendir la professió dels protagonistes.
En aquest sentit, “Borg/McEnroe“, tot i que té els dos noms al títol no és equilibrada al 50%, es centra més en el primer que en el segon. Un home complexe del que anirem coneixent les decisions i relacions que l’han portat a ser com és. Tant en ell com en el cas de McEnroe, la cinta suposa sobretot un viatge de dues vides que saps que confluiran en un punt determinat i explora els dimonis que van haver d’enfrontar i les decisions personals que tots dos van prendre en un moment crucial de les seves vides i que determinaria qui i com foren d’aleshores endavant.
Envía una resposta