Les dones s’apoderen dels thrillers en la nova proposta de BBC America que es pot veure a HBO. Amb Phoebe Waller-Bridge al darrera, basada en les novel·les Villanelle de Luke Jennings i amb Sandra Oh i Jodie Comer en els papers protagonistes, a“Killing Eve” el gat, o millor dit, la gata juga a caçar algú del seu mateix nivell, una altra tan intel·ligent com ella.

Killing Eve

De què va?

Sandra Oh és la Eve del títol de la sèrie. Una dona de mitjana edat, intel·ligent, avorrida, feliçment casada, però insatisfeta i frustrada amb la seva feina. Ella sempre ha aspirat a ser espia i ha acabat al MI5 fent tasques burocràtiques. Fins que el dia que li diu als seus caps que l’assassí internacional que estan buscant ha de ser una dona. I ho és: es diu Villanelle (Jodie Comer), una noia russa, que viu a París, elegant, molt llesta i amb zero sentiments pel món. A la Villanelle li encanta matar i mirar com la vida s’extingeix en els ulls de les seves víctimes. Eve començarà a perseguir-la i Villanelle es deixarà perseguir alhora que també va a la caça d’Eve.

“No es un joc de com el gat caça la rata, és un joc entre gat i gat, els seus mons es creuen i les dues dones estan al mateix nivell”, ha explicat  Sandra Oh en alguna presentació de la sèrie.

Killing Eve

Qui hi ha al darrera?

El feminisme pren força, i en la creació televisiva també. Cada cop hi ha més dones escrivint, dirigint i produint sèries i això es tradueix en la creació de personatges femenins més carismàtics, interessants, complexos, amb virtuts i defectes.

“Killing Eve” (BBC America i emesa a HBO) és el nou thriller feminista d’humor negríssim desenvolupat i produït per Phoebe Waller-Bridge a partir de les novel·les Villanelle de Luke Jennings. Dues dones com a protagonistes. Per una banda Villanelle, una assassina glamurosa, una cara de nena que no ha trencat un plat que amaga una psicòpata que gaudeix matant interpretada per Jodie Comer (“Doctor Foster”, “My Mad Fat Diary”), i Eve Polastri (Sandra Oh, la nostra estimada Cristina Yang d’”Anatomia de Grey”), una agent de MI5 amb un treball burocràtic que, en les seves estones lliures, es dedica a recopilar informació sobre dones assassines.

Phoebe Waller-Bridge és l’autora de “Fleabag” i “Crashing”, dues sèries britàniques petitones on ja demostrava el seu talent. Ara deixa de banda el gènere de la comèdia, però dota el seu thriller d’un humor ben negre. A “Killing Eve” fa seves les novel·les de Luke Jennings i ens atrapa amb les vides de dos personatges femenins potents en situacions oposades.

I més enllà de les dues protagonistes, el repartiment es completa amb més dones. Fiona Shaw és la cap d’intel·ligència Carolyn, i Kirby Howell-Baptiste interpreta l’assistent de l’Eve, l’Elena. En les novel·les originals aquests dos rols eren masculins, però en el pas a la petita pantalla van passar a ser femenins. Li van plantejar a Waller-Bridge si era “massa dones” com per fer-la creïble. I ella ho va tenir clar: “Si està ben escrita i ben rodada serà creïble”.

No tot són dones, però. Kim Bodnia, (Martin Rohde a “Bron /Broen (El puente)”, interpreta al contacte de l’organització per la qual treballa Villanelle. Ell és l’home que ha de controlar la bomba de rellotgeria que suposa la psicopàtica assassina Villanelle. Les seves escenes, sempre amb algun tira i arronsa sobre qui mana i fins on obeeix l’altra, són de les més impactants de la sèrie.

Killing Eve

La perversitat captivadora

La persecució d’un criminal sense escrúpols no és una història nova dins del gènere. Però “Killing Eve” és diferent, per això us la recomanem.

La lluita de forces que s’estableix entre aquestes dues dones crea una mena d’història d’amor sensual, on s’admiren, i es respecten. Saben que són enemigues però cap de les dues acaba de fer el pas de desfer-se de l’altra i s’acaba generant una tensió quasi sexual que no se sap cap a on conduirà. A més totes dues treballen per a instàncies poderoses (qui sap si les mateixes) i el punt de trobada entre totes dues suposa es preguntin qui els mou els fils i facin trontollar el sistema. I l’espectador arriba un moment, quan elles tenen el seu primer cara a cara, que pateix perquè no vol que hagi un desenllaç que el deixi sense una d’elles.

I estem al davant de dos personatges complexos, amb un munt de capes que es van descobrint, que no sempre reaccionen com un espera. Totes dues estan immenses. El personatge de Sandra Oh recorda, en certa manera, al de Cristina Yang amb la seva manera de menysprear el que no acaba de coincidir amb el seu pensament i sempre amb un comentari punyent a punt. Una dona professionalment decebuda, familiarment feliç a qui, de sobte, li trontolla tot.

Però la que més destaca és Jodie Comer. El seu personatge és d’una complexitat extrema que queda clara des de la primera escena de la sèrie. És una psicòpata declarada (“no està bé dir-li psicòpata a una psicòpata”, comenta Villanelle en una conversa amb Eve. Però hi ha molt més en la seva vida passada, fins i tot un altre nom, que l’han anat fent de la manera que és. Un rostre angelical que es transforma en una perversitat captivadora i que atreu des del moment zero. Una mena de Dexter que saps que no és bo, però que coi és la gràcia de la sèrie i no vols que acabin amb ella.

I el gran do d’aquesta sèrie és mostrar de manera diferent el que s’ha vist un munt de vegades. Un thriller que explora la subtilesa, l’explosió, la perspicàcia, el que és políticament incorrecte. Escenes que recorden a altres vistes un munt de vegades però on un detall, un gir, una música, les transforma en quelcom diferent.

Una sèrie amb una primera temporada de 8 capítols i ja amb una segona assegurada, que no s’ha de perdre cap amant dels thrillers, de l’humor negre i dels assassins en sèrie cruels però captivadors.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies