Partia com la gran favorita d’aquesta edició i encara que finalment només s’ha emportat 4 premis Oscar a casa, “La forma del agua” ha estat la guanyadora de la nit. Encara no eren les 6 de la matinada aquí quan Faye Dunaway i Warren Beatty tornaven a pujar a l’escenari per esmenar la sonada errada de l’any passat i entregar l’estatueta daurada a la Millor Pel.lícula de l’Any al mexicà Guillermo del Toro.

Ja havia bromejat abans el presentador de la gala, Jimmy Kimmel, avisant als nominats: “Si sentiu el vostre nom aquesta nit, no us aixequeu de seguida, doneu-nos un minut”. Però en aquesta edició no hi ha hagut ficades de pota. Millor Pel.lícula, Millor Direcció, Millor Banda Sonora i Millor Disseny de Producció reconeixen a la fàbula de Guillermo del Toro, mescla de romanticisme, thriller d’espionatge i homenatge al cinema clàssic, com el film de l’any.

En l’apartat interpretatiu, tres pel.lícules s’han repartit les estatuetes. “Tres anuncios en las afueras” ha vist reconegut els treballs de Sam Rockwell, Millor Secundari pel seu agent de policía racista, i de Frances McDormand, Millor Actriu Principal per la decidida mare que mou cel i terra perque les forces de l’ordre trobin l’assassí de la seva filla. La Millor Secundaria, com apuntaven la majoria de travesses ha estat Allison Janney, per donar vida a la odiosa mare de la patinadora Tonya Harding a “I, Tonya”. I el britànic Gary Oldman recollia el premi a Millor Actor per la seva encarnació de Winston Churchill a “El instante más oscuro” centrat en les lluites polítiques que el van dur a assumir el càrrec de Primer Ministre en plena guerra contra Hitler. La seva caracterització també li ha valgut a la pel.lícula el Millor Maquillatge.

Oscars Frances McDormand Gary Oldman Allison Janney Sam Rockwell

Dunkirk” de Christopher Nolan, explicant els fets precisament des de la platja on els soldats esperaven l’arrivada dels vaixells que els evacuarien, s’ha endut 3 Oscars: Millor So, Millor Muntatge de So i Millor Muntatge. Els premis de caràcter més tècnic els completava “Blade Runner 2049” amb les estatuetes a Millor Fotografia i Efectes Especials.

Sense massa sorpreses en gran part de les categories, potser el més inesperat ha estat l’Oscar a Millor Guió original per la sàtira de terror “Déjame Salir” de Jordan Peele, que havia viscut la seva gran nit el dia abans als Independent Spirit Awards. El Millor Guió original ha estat per la romàntica història de “Call me by your name” del veterà James Ivory.

James Ivory Oscars

En l’apartat d’animació, la última meravella de Pixar, “Coco“, la història d’un nen mexicà que creua la frontera entre els móns dels vius i dels morts buscant el seu pare, ha estat reconeguda tant com a Millor Pel.lícula d’Animació com amb el premi a la Millor Cançó pel tema “Remember Me“. En format més breu, l’Oscar al Millor Curtmetratge d’animació, ha estat per “Dear Basketball”, una peça que es va elaborar per la retirada de les pistes del jugador Kobe Bryant i que narra l’amor per l’esport d’un nen que es va arribar a convertir en una gran estrella del basket.

Per la seva banda, el Millor Curt d’acció real el recollia l’actor i ara director Chris Overton, per “Silent Child“, l’història d’una nena sordomuda de 4 anys que viu en un món de silenci fins que una assistent social li ensenya a comunicar-se.

Completant la llista de premis,la xilena “Una mujer fantástica” de Sebastián Lelio ha estat distingida com la Millor Pel.lícula de Parla No Anglesa. L’Oscar al Millor Vestuari, com era obvi ha caigut a mans de Mark Bridges pel seu treball a “El hilo invisible“, sobre la turmentada personalitat d’un modista. Bridges, ha estat el guanyador d’una flamant moto acuàtica per haver fet el discurs més breu de la nit, un incentiu que Kimmel ha presentat a l’inici per intentar que la vetllada no s’allargués més del compte.

I així, a bon ritme, sense massa sorpreses, ni números espectaculars, ni grans emocions (a banda del tradicional In Memoriam, aquest any musicat per Eddie Vedder) ha transcorregut la 90 Gala dels Oscars, dedicada sobretot a homenatjar la seva pròpia història. Sobre els discursos ha planat la reivindicació de la inclusió en la industria del cinema, eliminant les diferències per gènere, origen ètnic o racial, i contra l’assetjament sexual. La major exponent ha estat l’actriu Frances McDormand, quan durant la seva acceptació ha fet alçar del públic totes les dones nominades i ha interpelat als homes del cinema: “tenim grans històries per oferir que necessiten finançament. No ens en parleu a les festes d’aquesta nit, sino truqueu-nos d’aquí un parell de dies per reunir-nos i que us les puguem explicar.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies