En el marc de la sala de Galeres del Museu Marítim de Barcelona, es presentava avui a la premsa l’exposició “Game of Thrones: The Touring Exhibition” dedicada a la sèrie Joc de Trons i que obrirà les portes al públic el proper dissabte 28 d’Octubre.
Jeff Peters (vicepresident de llicències i distribució de HBO), Eddie Newquist (director creatiu i vicepresident executiu de GES Events), Rafael Giménez (director de la promotora SoldOut) i els actors Tom Wlaschiha (Jaqen H’ghar) i Ian Beattie (Merryn Trant), han estat els anfitrions d’aquest acte on han donat a conèixer com s’ha elaborat una exposició pensada per apropar l’univers de la sèrie més popular dels últims temps als fans.
Amb més de 20.000 entrades ja venudes, i les del primer cap de setmana esgotades, Game of Thrones: The Touring Exhibition desplega en una superfície que supera els 1.000 m2 una sèrie d’espais que traslladen el visitant a diferents escenaris de la sèrie. En cadascun d’ells s’hi mostren elements d’atrezzo, vestuari i decorats utilitzats en els rodatges: espases, escuts, l’armadura de la guardia reial, el vestit de casament de Margaery Tyrell, l’abric de pells de Jon, l’esquelet d’un dels antics dracs dels Targaryen, la mà d’or de Jamie Lannister, el collaret de plata en forma de drac de Daenerys, l’agulla de la Mà del Rei o el trajo negre amb el que Cerseu pujava al tron després de fer saltar pels aires els seus enemics, són només algunes de les peces que hi trobareu. Alguns d’ells recreen en conjunt escenes tant mítiques com el casament de Margaery i Joffrey o el pati del Castell Negre on els homes de la Guardia de la Nit van apunyalar Jon Snow després de titllar-lo de traidor.
Després d’accedir a l’exposició entrant en ambient amb una pantalla on es projecten imatges de totes les temporades, anireu passant per zones que recreen els paisatges hivernals del nord, la sala d’audiencies de la Casa Targaryen, la Casa de Blanc i Negre, el Castell Negre de la Guardia de la Nit o la sala del Tron de Desembarcament del Rei.
Per fer que l’experiència del visitant sigui més interactiva i inmersiva, s’hi han inclòs alguns elements més participatius:
- Podreu fer-vos una foto asseguts al Tron de Ferro.
- Penjar la imatge de la vostra cara en la columna de cares de la Casa de Blanc i Negre.
- Crear l’ilusió d’escalar el Mur de gel.
- Sostenir algunes de les espases icòniques de la sèrie.
En l’acte de presentació, els comisaris de l’exposició han explicat que aquesta mostra s’ha estat elaborant al llarg de dos anys i mig, recopilant elements usats en els rodatges, als quals encara se n’hi podrien anar afegint més en el futur quan avanci la sèrie i l’exposició es traslladi a altres ciutats.
Per aquells que ja haguessin vist altres mostres com la que es va fer fa tres anys o que no siguin fans de la sèrie, Eddie Newquist els animava també a venir a veure Game of Thrones: The Touring Exhibition: “Aquella exposició de fa 3 anys era més un acte promocional per l’estrena d’una nova temporada. Aquesta exposició és més del doble de gran i conté molts més elements que no es podien veure aleshores. També és molt més immersiva i dóna opcions a fer-se fotos i interactuar amb parts de l’exposició. Per això els fans no se l’haurien de perdre. Però també pels que no siguin fans de Joc de Trons, crec que aquesta és una mostra que interessarà a qualsevol persona a qui li agradi el disseny i senti curiositat per veure el treball de producció que hi ha darrera d’una ficció televisiva.”
Els actors també han volgut compartir algunes de les seves experiències i fins a quin punt el seu treball a Joc de Trons ha estat clau a les seves carreres. Tom Wlaschiha recordava el seu pas per Girona: “Per mi va ser una gran alegria rodar aquí, perque normalment les meves escenes les rodo en interiors a Belfast, on el temps és horrorós. Va ser un bon canvi venir aquí on el clima és esplèndid i hi ha llocs als que no cal fer-los pràcticament res per què es converteixin en un magnífic escenari per la sèrie.” També ha volgut destacar que “aquesta és una sèrie que ha aconseguit interessar en les seves trames a gent molt diversa i de diferents generacions” i que tot i que ell encara manté un bon control de la fama i la conciliació de vida pública i privada a les xarxes socials, si li resulta divertit que “ara se m’acosta gent parlant-me en tercera persona, fins al punt que a vegades em costa tornar a parlar normal.”
Per la seva banda, Ian Beattie ha recordat visites anteriors a Barcelona, una d’elles per presenciar una final de la Champions al Camp Nou. Ha celebrat retrobar-se amb el seu element favorit de l’exposició: “Hi ha l’armadura que vaig portar en 5 temporades com a cap de la Guardia Reial. La trobava a faltar. Si em deixen me l’emportaria a casa.” I també ha tingut paraules d’elogi per alguns dels seus companys de repartiment: “Sobretot vaig treballar amb la Lena Headey, que no podria ser més diferent del seu personatge de Cersei. I tot i que no vam coincidir gaire, és curiós que la meva primera i última escena van ser amb la Maisie Williams. Una de les millors coses d’aquesta experiència que m’ha obert portes que fins ara no se m’obrien, ha estat l’orgull d’anar veient créixer els nens de la sèrie al llarg dels anys.“
Quan: Del 28 d'Octubre al 7 de Gener
On: Museu Marítim de Barcelona
Preu: De 10 a 18,50€
Pàgina oficial

Envía una resposta