La segona jornada del Festival Internacional de Cinema de Barcelona – Sant Jordi ha programat a la secció oficial dues pel·lícules protagonitzades per dones que busquen obrir-se pas laboralment a la societat marcadament masclista de l’Europa de les primeres dècades del segle XX: Marie Curie i Their Finest (Su mejor historia). Són també dos films, amb resultats desiguals, que parlen sobre com afrontar la pèrdua sentimental i seguir endavant. Els analitzem:

BCN Film Fest Marie Curie

Marie Curie

A un món dominat per la imatge, la preocupació per l’estètica ha guanyat pes en detriment, en ocasions, del contingut. A l’àmbit audiovisual, moltes pel·lícules actuals es preocupen per dotar-se d’un atractiu estil visual i descuiden el més important: explicar una història. Aquest és el cas de Marie Curie, la primera pel·lícula en solitari de la realitzadora francesa Marie Noëlle, que narra la vida de la cèlebre científica d’origen polonès, concretament el temps compres entre l’obtenció del Nobel de Física, amb el seu marit, Pierre, per les seves investigacions conjuntes sobre els fenòmens de la radiació, i el segon Nobel, al 1911, en solitari.

Després de la mort de Pierre, a un accident de tràfic, al 1906, la pel·lícula es dispersa en diversos fronts que no sap tancar: el dolor per la seva mort, el desenvolupament de les seves investigacions, la seva lluita contra la masclista comunitat científica de l’època i el seu romanç amb el físic Pierre Langevin. A la seva part final, el film es decanta cap al clàssic drama sentimental de sobretaula, perdent així gran part del seu interès, fins a un tòpic final i unes sobrants imatges post-crèdits.

Nota: 5,5

BCN Film Fest Su mejor historia

Su mejor historia

Su mejor historia és el sisè film de la directora danesa Lone Scherfig, responsable de títols molt interessants com Italiano para principiantes (2000), Wilbur se quiere suicidar (2002) i An Education (2009), amb la que va obtenir tres nominacions als Premis de l’Acadèmia de Hollywood. La pel·lícula està ambientada a l’Anglaterra de la Segona Guerra Mundial i es centra en Catrin Cole (una magnífica Gemma Arterton, una de les actrius joves més interessants de l’actualitat), contractada com a guionista pel Ministeri d’Informació britànic per a donar un “toc femení” al guió de films de propaganda, amb l’objectiu d’aixecar la moral del país. Catrin s’unirà a un singular equip de rodatge, en el que destaca el personatge interpretat pel gran Bill Nighy, una vella glòria del cinema, per a fer una cinta emotiva que arribi als cors oprimits dels anglesos.

L’hàbil guió de Gaby Chiappe, basat a la novel·la de Lissa Evans, construeix amb gran encert les dues principals trames del film, la del desenvolupament del guió i el rodatge del film, que narra de forma ficcionada una anècdota de l’evacuació de Dunkerque (“El cinema és la realitat a la que se li han suprimit els instants avorrits”, afirma un dels personatges) i la història d’amor entre Catrin i Buckley, un dels seus companys en l’elaboració del guió. El film de Scherfig, en el que tots els personatges, magníficament construïts i interpretats, tenen el seu espai i moment a la història, parla de la potència creativa de l’amor i de la capacitat de l’art i del cinema per a lluitar contra la barbàrie d’una guerra o per a seguir endavant després d’una pèrdua.

Pel·lícula dins d’una pel·lícula, Su mejor historia aconsegueix emocionar a la seva fantàstica part final. Una encantadora pel·lícula sobre el poder inspirador del cinema. Quan s’estreni a la cartellera no se la perdin.

Nota: 9

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies