Ha arrancat la quarta edició del Festival Americana, el festival de cinema independent nord-americà de Barcelona. Després de la inauguració que va tenir lloc el dimecres al cinema Phenomena, amb la projecció de Donald Cried, els Cinemes Girona acullen les projeccions regulars fins al diumenge 5, convertits en una sort de Sundance a menor escala. En total es podran veure més d’una trentena de films, de temàtiques i estils molt diversos. Aquestes són les pel·lícules vistes a la programació del dijous.

Another evil

Another Evil

Comencem amb una pel·lícula que parla d’una por molt potent instal·lada a la societat actual: la paranoia enfront d’allò desconegut. Another Evil comença com una parodia del típic film de cases encantades. Tenim una casa en un paratge remot, una políticament correcta família feliç, uns esperits d’aspecte amenaçant que s’instal·len a la residència i un caçafantasmes molt particular.

Another Evil no abandona fins al tram final el to còmic i despreocupat però la trama va adquirint escena a escena un caire sòrdid molt inquietant. El director i guionista Carson D. Mell serveix una divertida barreja entre humor i terror, afegint un lleuger qüestionament sobre l’omnipresent cultura de la por implementada a l’inconscient col·lectiu nord-americà.

Nota: 7

Christine

Christine

El segon i darrer passi del dia es Christine, un dels plats forts del festival. Després de les recomanables Afterschool (2008) i Simon Killer (2012), el tercer llargmetratge d’Antonio Campos, director i guionista de Nova York, narra a través de la ficció un cas real que impactà a la societat americana dels anys setanta i que convé no revelar. Christine Chubbuck és una periodista d’una cadena de televisió de Sarasota (Florida) amb un gran nivell d’autoexigència a la seva vida personal i professional.

Campos s’introdueix a l’inestable món interior de la protagonista, interpretada fantàsticament per Rebecca Hall, a qui ja vam poder gaudir a una altra de les cintes més pertorbadores del passat any, El regalo (Joel Edgerton). Hall es fa amb un paper summament complex i ens transmet amb determinació les llums i ombres de Christine, els seus somnis, ambicions, decepcions i angoixes. Està secundada per un bon elenc, entre els que destaca Michael C. Hall i Maria Dizzia.

El gran guió de Craig Shilowich ofereix versemblança i interès creixent a una història a la que s’entrellacen hàbilment la trama laboral i la personal de la protagonista fins a confluir a la potent seqüència climàtica. El pròxim projecte d’Antonio Campos serà dirigir la precuela de La profecia, una producció major però que encaixa perfectament amb la cinematografia de Campos, especialista en retratar el costat fosc de la ment dels seus personatges.

Nota: 8,5

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies