Les rialles han arribat a la Competició de la Berlinale. La franco-belga “Des nouvelles de la planète Mars” i en menor mesura la danesa “Kollektivet” han posat el toc d’humor a la Secció Oficial avui, després de projectar l’àrid documental nord-americà “Zero Days”.

 

“Zero Days” (Alex Gibney)
Competición

Sota l’ombra de l’històric acord nuclear amb l’Iran, la Berlinale presenta “Zero Days“, un documental que descobreix un virus informàtic dissenyat per sabotejar el programa nuclear iranià. El segon documental a concurs a la Secció Oficial té la signatura del documentalista guanyador d’un Oscar, Alex Gibney. El realitzador nord-americà analitza la creació pels serveis nord-americans i israelians d’aquest virus que pot paralitzar un estat sense deixar rastre i les conseqüències que per a un món interconnectat i tecnològic com el nostre pot tenir el descontrol d’aquest tipus de virus.

Berlinale Zero Days Alex Gibney Yossi Melman David Sanger

Una actriu pixelada serveix per introduir declaracions d’aquells que no s’han atrevit a parlar a càmera. “Zero Days” és un documental de clar tall nord-americà, cert estil televisiu amb munts de testimonis i alguns tocs de thriller per fer digerible la narració. Segurament estarà a la cursa dels Oscars, però per a mi pateix d’un excés de diàlegs i d’informació i em fa enyorar l’altre documental vist a Competició, “Fuocoammare“.

“Des nouvelles de la planète Mars” (Dominik Moll)
Competición

Philippe Mars vol agradar a tothom. Vol ser un bon pare, un exmarit amistós, un germà comprensiu i un company de treball cooperatiu. Però la realitat s’obstina a portar-li la contrària. El director de “Lemmins” i “El Monje“, l’alemany Domik Moll es passa a la comèdia, a la comèdia franco-belga que tan bons resultats de taquilla està donant.

Berlinale Domonik Moll

Moll compta amb els actors belgues del moment, François Damiens i Veerle Baetens, i el francès Vincent Macaigne i uns excel·lents cops d’humor i algun moment fantasiós. Potser es fa una mica llarga i els puristes dels festivals es preguntaran què fa una pel·lícula així a competició a la Berlinale, una pel·lícula que trencarà taquilles de ben segur.

Kollektivet (Thomas Vinterberg)
Competición

Copenhague, anys 70. Erik, un professor d’arquitectura, hereta la mansió del seu pare; Anna, la seva dona, presentadora d’un espai de notícies a la televisió, anima Erik a quedar-se-la. Les despeses per mantenir la casa són tan grans que s’animen a compartir-la amb un grup d’amics, a manera de comuna. S’estableix entre ells una sèrie de normes i un equilibri fràgil i difícil de mantenir, tot i que no és precisament dins d’aquesta casa on es produeix el que desestabilitzarà la convivència.
Berlinale Kollektivet Thomas Vinterberg
En to de tragicomèdia discorre aquesta història que vol ressaltar el contrast entre la convivència i la llibertat, cosa que en el petit ecosistema de la mansió d’Erik s’aconsegueix amb prou feines.

Rudolf Thome: Flowers Everywhere (Serpil Turhan)
Sección Forum

Rudolf Thome és un director alemany que porta més de cinquanta anys fent cinema. Generacionalment ha coincidit amb Wenders, Fassbinder i altres grans. Però el seu cinema sempre ha estat al marge de la indústria alemanya; ha realitzat 6 curtmetratges i 28 llargs. Complerts els 75 anys, s’enfronta a la dificultat de trobar finançament per a un nou projecte. Per a ell, fer cinema és viure, tant com tenir cura de la seva granja, lluny de Berlín, on es dedica a la seva altra gran passió, les flors. Allà s’amunteguen i envelleixen les llaunes amb les seves pel·lícules, juntament amb les claquetes i altres estris.
Berlinale Rudolph Thome
Serpil Turhan, que ha treballat en les seves últimes obres tant com actriu com d’ajudant de direcció, decideix rodar aquest documental en què Thome mostra la seva rutina a la granja, entre les seves flors i en l’intent de tirar endavant una última pel·lícula; el director admet que el temps ha canviat les coses i que si no fa aquesta pel·lícula, no rodarà mai més. Una aproximació a l’envelliment i la impossibilitat de seguir desenvolupant projectes creatius per la falta de suport, finançament i confiança.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies