Eva no duerme
4.5Valoració
Puntuació dels lectors: (0 Vots)
0.0

El director argentí Pablo Agüero decideix tornar sobre un dels mites de la història moderna del seu país, i és que la Eva que no dorm del títol del seu darrer film no es altra que Evita. Però la manera en que s’acosta al personatge és a través d’una història ideada per ell mateix on fa una curiosa suposició del que podria haver passat amb el cadàver de Eva Perón, que va estar desaparegut durant anys i només 25 després de la seva mort se’l va poder enterrar.

Eva no duerme” arrenca amb la mort d’Evita, considerada una santa benefactora per les classes humils i una amenaça pels oligarques i part de l’exèrcit. Un embalsamador (Imanol Arias) té cura de preservar el cadàver fins a deixar-lo en un estat perfecte. Però els convulsos canvis polítics que viu Argentina i la posterior instauració de la dictadura fa que els que volen esborrar el record d’Eva Perón facin passar el seu cos per un periple que dura vint-i-cinc anys. Gael García Bernal, Denis Lavant, Sofía Brito i Daniel Fanego completen el repartiment.

Rodada en blanc i negre, la pel·lícula barreja les escenes de ficció amb imatges reals d’arxiu. La seva curiosa història li serveix a Agüero per intentar reflectir l’efecte que va tenir Evita en el poble argentí fins molt després de la seva mort, de manera que sent un cadàver pràcticament deïficat va seguir influint en les accions dels qui l’odiaven i els qui l’estimaven.

Eva no duerme. Imanol Arias

Eva no duerme” esdevé així un film claustrofòbic tant en els seus espais tancats (una morgue, un taüt, un transport), el seus ambients foscos i les obsessions que no deixen als seus protagonistes desprendre’s de l’efecte d’una dona que ja no i és.

I al final, la pel·lícula pot tenir cert interès pels qui no coneixien els fets i acceptin la suposició d’Agüero com una possibilitat. Però per contra, el film quasi només funciona quan són les imatges reals les que apareixen en pantalla i es juga amb el so per emfatitzar-les, per elevar el seu to a metàfores. Mentre que les parts ficcionades resulten lentes, forçades i poc donades a voler explicar perquè prenen partit molt clarament per una part i una visió del personatge d’Evita.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies