A-creedores
9.5Valoració

Amb una estrena absoluta al Festival de Temporada Alta de Girona a l’octubre de 2014 i formant part de la programació del Festival de Otoño en primavera, A-creedorores de Claudia *Faci s’instal•la en el Teatro Pradillo esprement un dels clàssics de Strindberg.

A Acreedors de l’autor suec trobem la història, amb una gran agressivitat, d’una revenja entre un exmarit, la seva dona i la seva actual parella. Però la companyia de Claudia Faci ha decidit realitzar una adaptació insòlita prevalent allò que li susciti la necessitat d’explicar-ho avui. Rescatant les emocions del drama es construeix aquesta posada en escena plena de “pràctiques que convoquin a la sensibilitat –que és més fina, més profunda i més segura involucrant la carn i els nervis,” Perquè per a què es necessita reprendre les situacions, desgraciadament quotidianes, plenes de violència psicològica? Per a la companyia és preferible acollir allò que resulti més interessant en la seva anàlisi incentivant un procés creatiu que, com en aquest cas es pot veure, acabi amb cançons relacionades amb la trama o amb monòlegs de dependència emocional de la boca de Sarah Kane.

Amb una veu en off, responsable d’explicar la trama inicial, els actors van presentant la seva proposta sense utilitzar paraula fins passada una hora. Impressiona l’inici de Fernanda Orazi entre el plor i el gemec amb un bell i justificat treball corporal que es va contagiant al llarg de tota la funció. També, constantment es creua la línia vermella entre el drama i el real amb la ruptura de l’espai escènic i de la quarta paret, fent partícip al públic del qual ocorre i traslladant l’acció a una atmosfera molt propera al performatiu.

Una altra de les característiques que sumen interès a aquesta proposta és la seva intenció per no voler resoldre de cap manera la funció. Desvetllant tot l’argument, s’aposta per noves formes d’observació (ja sigui pels diferents focus que hi ha en escena o per la seva subjectiva interpretació), explotant al màxim els recursos dramàtics de Strindberg.

A més, des del seu inici, es captura a un espectador per interpretar només amb la seva presència i gestos a un dels personatges. També es convida a gran part dels espectadors a ocupar l’escenari i formar part de l’acció d’aquest moment.

En definitiva, el còctel d’una adaptació inusual de la mà de Claudia Faci juntament amb el seu treball interpretatiu i el de Pablo Messiez i Fernanda Orazi i la delicia de la música en directe, fan d’aquesta funció una obra de culte contemporània necessària i mitigadora de l’hemorràgia agressiva persistent en els nostres dies.



Teatre: Teatre Pradillo
Web teatre
Autor del text: August Strindberg
Direcció: Claudia Faci
Intèrprets: Fernanda Orazi, Pablo Messiez, Claudia Faci i Mr. X


Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies