La Sala Tallers del TNC presenta l’última creació de Carles Santos: un espectacle sorprenent, diferent i, sobretot, incòmode.
La genialitat de Carles Santos torna a prendre forma en una nova obra de la Sala Tallers del TNC. Amb l’ajuda de Mònica Lòpez (actriu), Núria Andorrà (percussionista) i Dory Sánchez (ballarina), l’etern artista crea un espai escènic on el patetisme humà es dibuixa a partir d’escenes inexplicables i subordinades a una ment laberíntica.
Santos es posa a ell mateix com a primera víctima d’aquesta il·lustració, per tal de mostrar la malaltia que simbolitza el patetisme titular. Crits, cops i insults són el que rep l’intèrpret com a mitjà d’introducció de l’espectacle. Tot seguit per un conjunt d’escenes en les quals les protagonistes omplen de simbolisme i metàfora tot l’escenari de la Sala Tallers.
Moments de descobriment amb un robot aspirador, de plaer amb un assecador de mans, de passió engarjolada entre la ballarina i la percussionista, o moments de vocalització mental amb l’actriu. Tot un seguit de moments abstractes amb més o menys lògica narrativa, però que sempre aporten un simbolisme, de vegades més obvi que d’altres.
L’escenografia i el vestuari de Monste Amenós estan increïblement treballats per tal d’arribar al nivell de les petites obres unides entre si. La il·luminació de Samantha Lee encaixa a la perfecció amb el que passa a escena, i els jocs de llums són perfectes per crear l’atmosfera espessa i tensa que només s’acaba de formar amb el so de Damien Bazin. I per acabar de posar la cirereta del pastís, la coreografia a càrrec de Dory Sánchez i la seva perfecta execució, fan d’aquesta obra un espectacle visualment inoblidable.
Patetisme Il·lustrat té tots els números per convertir-se en una peça clau de l’extensa i intocable obra de Carles Santos. Aconsegueix incomodar al públic i fer que es perdi sense moure’s de la cadira com només ell sap fer-ho. Fins al dia 6 de desembre a la Sala Tallers del TNC, els espectadors tenen l’oportunitat d’entrar al desordenat cap del geni i perdre’s per entre els seus pensaments.
Teatre: TNC
Web teatre
Direcció: Carles Santos
Intèrprets: Carles Santos, Mònica Lòpez, Núria Andorrà i Dory Sánchez

Envía una resposta