Aquesta nova temporada televisiva als Estats Units venia amb alguns thrillers que s’estrenaven amb promesa d’acció i suspens. Entre la graella de novetats de la NBC destacava “Blindspot” presentada amb un impactant i prometedor trailer. Es tractava del nou projecte on combinaven forces Martin Gero, el responsable de “Stargate SG-1” i “Stargate: Atlantis”, i Greg Berlanti, el show runner darrera de “Flash”, “Arrow”, “Everwood” o “Brothers & Sisters”. Estrenada a finals de setembre, ja n’hem pogut veure quatre capítols i arriba l’hora de fer balanç.

Tal com es mostrava al tràiler, així és com comença “Blindspot”, amb una misteriosa bossa que fa sospitar a un policia al bell mig de Times Square. De dins en surt una noia despullada i amb el cos ple de tatuatges recents (Jaimie Alexander). No recorda res de la seva vida, no sap qui és ni com ha anat a petar fins allà. Un dels tatuatges a la seva esquena és el nom d’un agent del FBI, Kurt Weller (Sullivan Stapleton), a qui la policia contacta per veure si té alguna relació amb la desconeguda. A partir d’aquell moment l’agència federal es farà càrrec de la investigació per descobrir qui és la misteriosa Jane Doe, qui li ha tatuat el cos i perquè cadascun dels dibuixos sembla ser una pista que condueix a casos criminals i secrets del mateix FBI.

Però al FBI també tenen coses a amagar i mentre alguns, sobretot el propi Weller, veuran la Jane com un regal caigut del cel per aturar perillosos criminals, d’altres la consideraran una amenaça. Ella per la seva banda, intentarà seguir cada pista del seu cos per recuperar la memòria. Però tros a tros s’adonarà que potser tampoc és la víctima innocent que creia ser, sobretot quan en moments de tensió descobreix que té unes habilitats per la lluita i un do de llengües pròpies d’una agent entrenada.

Jaimie Alexander a "Blindspot"

Amb aquesta premissa de partida, “Blindspot” es desenvolupa com una sèrie d’acció i intriga que combina la investigació de casos individuals, cadascun lligat a un tatuatge, amb la reconstrucció del passat de la protagonista i el misteri de què amaguen els caps de l’agència. Qui? i Per què? són preguntes que aniran trobant resposta molt lentament perquè a mida que sembla que va encaixant el puzzle apareixen nous enigmes.

Blindspot” pretén doncs ser una d’aquelles sèries que enganxen amb una trama amb diverses capes i moltes qüestions per anar desembolicant la troca. Però amb quatre capítols emesos des de la seva estrena ja li hem trobat alguns defectes que li resten punts.

En primer lloc, passat el moment inicial, tot tendeix a repetir-se capítol rera capítol: es desxifra un dels tatuatges de la Jane, el FBI es posa en marxa per investigar la pista, ella vol acompanyar l’equip i s’inicia un debat sobre si l’han de deixar participar o no, té algun flash en el què recorda algun fragment de la seva vida, hi ha una mica d’acció, es resol el cas i quan sembla que s’apropa a trobar respostes sobre la seva identitat, la oportunitat se li escapa per poc o el que es descobreix encara complica més les coses. I així fins al proper capítol i tornem a començar. Una reiteració que tenen moltes sèries però que aquí es fa massa evident quan el que es repeteix capítol a capítol són situacions i diàlegs ja usats als anteriors.

Altres problemes de “Blindspot” són la poca química entre els dos protagonistes (ella us sonarà com la Lady Sif de “Thor” o “Agents of SHIELD” i ell de “300: el nacimiento de un imperio”), els dos molt durs, mols secs i força distants. També el fet de que francament, això dels tatuatges té el seu punt d’intriga però, després d’haver-ne vist a “Prison Break”, “Dominion”, “The messengers” o “The whispers”, és un recurs que ja comença a estar massa vist. I finalment, el punt forçat i deus ex machina que té la trama on, tot i que la Jane tingui un munt de tatuatges sobre el cos, ves per on, el que aconsegueixen desxifrar cada setmana és just el que evitarà que es cometi un fet terrible que estava a punt d’ocórrer.

Sullivan Stapleton i Jaimie Alexander a "Blindspot"

Aquests i altres aspectes han estat els més criticats per una premsa que tot i que va beneïr el pilot amb una nota mitjana de 6,5, ha estat més dura a mida que ha anat avançant la sèrie.

Amb tot, es digereix bé si no se li dóna massa voltes, i per qui busqui un thriller que sense massa novetats té el seu què d’interès ja és prou vàlid. Així ho han pensat els més de 15 milions d’espectadors que se la miren cada setmana, i que han fet que la NBC li otorgui la temporada completa de 22 capítols, la primera de les estrenes d’aquesta temporada que ho aconseguia. Esperem que això serveixi com a empenta per treballar-se més els guions d’aquí en endavant i portar “Blindspot” per camins més imprevisibles.



BLINDSPOT

Creador: Martin Gero
Directors: Mark Pellington, Steve Shill, Marcos Siega
Intèrprets: Jaimie Alexander, Sullivan Stapleton, Rob Brown, Audrey Esparza, Ashley Johnson, Marianne Jean-Baptiste
Productors executius: Marcos Siega, Greg Berlanti, Martin Gero
Durada dels capítols: 45 minuts
Data d'estrena: 21 de setembre de 2015 (Estats Units) / 19 Octubre (Espanya)
Cadena Emissió: NBC (USA) / AXN (Espanya)


Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies