Mad Max: Furia en la carretera
9.7Valoració
Puntuació dels lectors: (8 Vots)
8.4

“Mad” Max Rockatansky (Tom Hardy) segueix al seu món post-apocalíptic, aquesta vegada escapant-se del tirà Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne) al costat de Imperator Furiosa (Charlize Theron) per intentar arribar al lloc de naixement d’ella.

30 anys després de l’estrena de “Mad Max Beyond Thunderdome”, el tercer lliurament de la trilogia original, arriba la quarta part de la saga Mad Max. George Miller torna a escriure i dirigir amb el seu particular estil per crear no un reboot sinó una continuació, després de tants anys sense saber del famós Max Rockatansky i amb una nova cara per encarnar-lo.

Tom Hardy (“Locke”) substitueix a Mel Gibson per interpretar al protagonista, un home d’acció i poques paraules amb un passat traumàtic que només busca viure tranquil al món que li ha tocat viure. Després de ser empresonat pel rei Immortan Joe i ser usat com a borsa de sang, Max aconsegueix escapar i unir-se a la fugida de Imperator Furiosa, qui ajuda a les anomenades “reproductores” de Immortan Joe a escapar i arribar a un paratge utòpic.

Mad Max: Furia en la carretera

George Miller no tenia suficient amb crear una trilogia de culte amb el seu personatge, sinó que havia de tornar 30 anys després per realitzar una obra mestra. A nivell tècnic i estilístic, “Mad Max: Furia en la carretera” modernitza i fa evolucionar el to de les anteriors pel·lícules fins a un nivell de perfecció, amb una banda sonora que no fa més que millorar l’immillorable. Decidit a presentar la tornada del boig de Max amb magnificència, Miller ha optat per elaborar una persecució de 120 minuts sense treva alguna. Així, l’escriptor i director sobrepassa els seus propis límits amb excel·lència.

En tots els sentits, aquest és un film que provoca un abans i un després a la pantalla, no només per representar un cinema totalment d’autor portat al blockbuster, sinó pel fet que el seu argument avança significativament en l’àmbit del gènere sense la por que normalment espatlla a la resta de cinema comercial. Max Rockatansky es converteix en un simple secundari i en una excusa per poder posar un títol cridaner a la història de Imperator Furiosa. El personatge de Charlize Theron (“Monster”) fa honor a la seva actriu sent una protagonista indirecta totalment feminista amb la qual, literalment, ens anem a la fi del món. Una protagonista que segueix sent dona però que se separa dels rols imposats pel cinema hollywoodenc. Miller ens regala fins i tot una escena de baralla en la qual home (Max) i dona (Furiosa) estan al mateix nivell, sense ni tan sols espatllar-ho amb comentaris masclistes a cap moment. Una escena perfecta dins d’una pel·lícula perfecta.

Mad Max: Furia en la carretera

Es podrien escriure pàgines i pàgines senceres sobre la perfecció de “Mad Max: Furia en la carretera”, tant a nivell tècnic, com a argumental o de gènere. Però res que se’ls digui en una crítica serà suficient si no van al cinema a gaudir-la vostès mateixos. Els agradin el tipus de pel·lícules que els agradin, “Mad Max: Furia en la carretera” és el “mai vist” definitiu. Una obra mestra sense precedents (ni tan sols la trilogia original).

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies