Diary of a scoundrel
6Valoració

Gloumov és un home pobre, jove i solter que vol colar-se sigui com sigui en l’alta societat. Per aconseguir-ho menteix, afalaga i satisfà les vanitats dels més rics, però la repugnància que realment sent per ells l’anirà plasmant en un diari personal que, si algú el trobés, podria suposar la fi dels seus plans.

La companyia catalana-anglesa Escapade Theatre arriba al Versus Teatre fins al 17 de Maig per presentar Diary of a scoundrel. De nou amb Sue Flack en la direcció, aquesta vegada han optat per adaptar un dels textos més famosos d’Alexander Ostrovsky. Es canvia el Moscou de 1874 pel Londres de finals del segle XX, per tal que els 11 actors que protagonitzen l’obra transportin al públic a un ambient artístic totalment britànic.

La molt ben pensada escenografia i els jocs de llums a càrrec d’Adrian P. Smith i Tony Murchland, respectivament, ja criden des d’un bon principi l’atenció dels espectadors, que es troben immersos en la funció ja només pels elements tècnics tan ben treballats. En el moment en què apareixen els actors a escena la màgia augmenta i l’arrencada de l’espectacle manté al públic completament atret pel que té lloc a l’escenari.

Però tot i el perfecte inici i el molt bon discurs final, el segon acte és comparativament fluix i es desenganxa de l’audiència, sobretot per la seva interminable durada. Com ja ha estat comentat, 11 actors són els que actuen en la funció, algun d’ells fins i tot interpretant a més d’un personatge. Això vol dir que la trama s’estén de manera innecessària i que moltes escenes pateixen de bromes típiques i humor físic per tal de mantenir un mínim d’interès per part del públic. Tants personatges per un text relativament senzill provoquen també la innecessitat d’alguns d’ells, que sembla que només apareguin per poder crear una forta escena final, però que realment no resulten argumentalment econòmics.

Diary of a scoundrel Versus Teatre

Tot i alguns moments de sobreactuació (en moments de baixa per tal de cridar l’atenció humorística), els intèrprets fan una molt bona feina que va des de la correcció d’algun secundari fins la perfecta elecció d’Eddie Mann com a protagonista en el paper de Gregory Gloumov. La seva actuació, tot i ser estereotipada en certs moments, està molt influenciada pel toc anglès que mulla totalment l’obra i és el que millor fa la feina de guiar al públic per les dues hores d’espectacle.

Diary of a scoundrel és una obra malauradament previsible, però molt anglesa (tot i ser un text originalment rus). Els excessos en la durada i els personatges embruten una molt ben pensada adaptació, que podria haver arribat sens dubte a la perfecció, ja que en certs moments la frega. No és un espectacle que vagi a passar a la història, però sí una funció que mereix un visionat durant els escassos dies que es troba al Versus Teatre. Donin una oportunitat al palpable talent d’Escapade Theatre.


Es pot veure a: Versus Teatre
Text: Alexander Ostrovsky
Intèrprets: Eddie Mann, Julie Nash, Richard Leggott, Mark Aspinall, Ben Vinnicombe, Jordi Hanley, Sue Flack, Siobhan Sheehan, Annie O’Callaghan, Jan Clayton, Tamsin Walker


Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies