Sitges 2014 ha donat avui el tret de sortida amb l’esperada presència de l’elenc de REC 4, format per Jaume Balagueró, Manuela Velasco, Paco Manzanedo i Ismael Fritschi que han trepitjat la catifa vermella a la sessió inaugural. Roland Emmerich –que ha rebut el Gran Premi Honorífic– i el mític actor italià Franco Nero –que ha rebut la Màquina del Temps per la seva trajectòria cinematogràfica– han compartit protagonisme amb el film de Jaume Balagueró. REC 4 ha protagonitzat la jornada també amb l’obertura de l’exposició REC: Una saga indomable, que ret tribut a la saga.

REC 4

La pel·lícula que inaugura el Festival és la quarta entrega de la saga de zombies creada per Jaume Balagueró. El director retorna en aquesta darrera entrega per presentar-nos una pel·lícula d’acció sense més pretensió que entretenir.

Durant la presentació de REC 4, Balagueró ha apuntat que el projecte s’ha adaptat als canvis que ha fet el gènere fantàstic i s’ha reinventat, com és en el cas tècnica de rodatge, que ha deixat l’estil found footage perquè ja no és un “mètode original”. Per la seva banda, Manuela Velasco ha destacat que el retrobament amb Sitges ha estat “meravellós” i que li ha portat molts bons records de l’inici del projecte, quan no tenien cap tipus d’expectativa ni pressió, ja que ara considera que li genera més exigència “estar a l’altura d’Ángela Vidal”.

Situada en un vaixell on s’experimenta per trobar la cura per la infecció, ens trobem davant d’una cinta frenètica que va rebre una acollida desigual. Tot i que hi ha un esforç per lligar totes les històries de la saga, això provoca certes incoherències internes que no ajuden a que la pel·lícula avanci amb fluïdesa. L’acció sense pausa aporta les dosis esperades d’emoció però no està a l’altura de les entregues anteriors.

 THE BADABOOK

"The Babadook" de Jennifer Kent

“The Babadook” suposa el debut en la direcció de llargmetratges de l’australiana Jennifer Kent, a qui curiosament només coneixíem com a actriu amb papers a “Babe, el cerdito valiente” o la sèrie “Murder Call”.

La pel·lícula porta la història de l’Amelia (Essie Davis) una mare sola, traumatitzada per la violenta mort del seu marit just quan ella havia de donar a llum, que cuida del seu fill el millor que pot. Però aquest és una criatura conflictiva i de conductes estranyes que està atemorit per la presència del Babadook, un monstre que l’assetja en somnis i que ell tem que pugui entrar a casa seva. Les pors del nen aviat es traslladen a la mare, que comença a notar una presència estranya que farà trontollar encara més el seu fràgil estat mental.

La directora és capaç de proposar com a nous alguns elements aparentment esgotats a través d’un plantejament formal exquisit: un muntatge que no dóna treva, un ambient sonor expressiu -el treball sobre el so és excel·lent- i un desvergonyiment en el maneig del fora de camp més propi d’un mestre que d’una debutant.

THE TARGET

the target

A la secció Oficial Òrbita, obria el foc del cinema asiàtic la coreana “The target”. I si hi ha una filmografia capaç de facturar thrillers emocionants capaços de combinar el sentit del ritme occidental amb el toc personal oriental és el cinema coreà. Avui no ha estat una excepció. “The target” és el segon film de Chang en 7 anys i de fet es tracta d’un remake del film francès “Cuenta atrás” (2010), reescrit aquí pel propi Chang.

Els seus protagonistes són un mercenari (Ryu Seung-Ryong) i un jove metge a punt de convertir-se en pare (Jin-wook Lee), que acaben convertits a contracor en companys d’aventures quan es veuen implicats en una història de revenja i corrupció. Contrarellotge i jugant-se la pell, els dos hauran d’intentar salvar el germà del primer i la dona del segon, mentre són perseguits per mercenaris i un cos de policia on conviuen dedicats investigadors disposats a resoldre el cas i agents corruptes sense escrúpols.

Amb aquesta premissa, la pel·lícula esdevé un trepidant thriller, molt d’estil nord-americà, si es vol, que entreté sense daltabaixos i amb un protagonista que res tindria a envejar a qualsevol Bruce Willis.

STARVE

starve

Dins de la secció Brigadoon hem pogut veure ‘Starve’, el darrer treball de l’actor i director californià Griff Furst. Aquí es reserva darrera la càmera per explicar-nos la història de tres amics, en Beck (Bobby Campo), la Candice (Mariah Bonner) i en Jimeney (Dave Randolph-Mayhem Davis), que emprenen un viatge per carretera fins un poble on volen investigar sobre una llegenda local que parla d’uns nens salvatges. Però un cop allà la seva aventura es torça quan queden atrapats en un vell institut abandonat, on un psicòpata decidit a disciplinar els seus “estudiants” presoners posarà a prova els límits de la seva resistència plantejant-los les proves més dures a canvi de donar-los menjar. ¿Què estarà disposat a fer cadascun d’ells per poder omplir l’estomac amb una hamburguesa? El director de l’institut està disposat a descobrir-ho.

“Starve” és doncs una nova mostra del gènere dins d’aquest subgènere on una figura malvada es proposa impartir lliçons morals a base de proposar a les seves víctimes jocs per la supervivència, un tipus d’històries que va popularitzar la saga “Saw”. Però aquí Furst opta per un estil que sap combinar amb encert un aire indie y la producció acurada, dotant la seva pel.lícula d’un equilibrat punt proper al realisme però sense resultar descuidada ni amateur.

El mateix trio protagonista, actors no excessivament coneguts però ja amb experiències diverses al gènere, recolza aquest to que conforma el film. Un film que va passant de la història de col·legues a a la carretera al malsà horror introduint els adequats punts de gir per mantenir la tensió. En la banda menys positiva, queda la selecció del dolent de la funció, un “director d’institut” la veu del qual juga un paper fonamental a la trama i que no acaba de tenir la potència i l’entonació que la farien prou aterradora.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies