La última pel.lícula presentada a concurs, ‘Good Kill’ d’Andrew Niccol, ha decepcionat a tothom, en un treball en la línea dels seus últims treballs. I com avui és el dia dels premis, aquest seria el meu palmarés.

Doncs no era ‘Good Kill’ d’Andrew Niccol la gran pel.lícula amagada d’aquest any a la Mostra. Aquest any a la competició no n’hi ha hagut. De fet, ‘Good Kill’ és la pitjor pel.lícula que hem vist a la competició del festival. D’aquelles sobre les què un es pregunta què hi pinten al certamen. Aquesta historia al voltant dels problemes familiars i el conflicte moral d’un pilot de caces convertit en operador de d’avions no tripulats que es dediquen a llençar bombes a qualsevol lloc del món on sigui necessari, amb prou feines aprofita les possibilitats que li ofereix el plantejament i ràpidament es focalitza en aspectes més convencionals com el drama familiar – que parteix d’una premissa poc consistent – o una redempció personal plantejada de forma pobre i simple, en la que primen els aspectes sentimentals sobre els de major profunditat.

El cast de "Good Kill" a la presentació del film a Venecia

I això que de principi la cosa promet. Per començar, Niccol localitza la base de control de drons, una espècie de megaconsola de videojoc – como la denominen al film – al costat de Las Vegas, la ciutat del joc, del pecat – ja se sap que el què passa a Las Vegas, es queda a Las Vegas-, però apart d’imatges lluïdes d’aquest món fals de megahotels temàtics, Niccol no va més enllà. I ràpidament descarta desenvolupar el conflicte personal generat quan un és testimoni directe i en temps real dels crims que comet a 7.000 milles d’on s’ubica físicament, per recórrer a temes més suats i, sobretot, menys controvertits.

Els meus premis

Avui és dia d’espera a la Mostra. A les 19:00 es coneixeran els premis oficials de la secció Orizzonti (el nivell de la qual aquest any ha estat força decebedor i en la que només han destacat 2 o 3 títols) i també els del concurs oficial que, a falta de grans títols indiscutibles, ha ofert uns quants noms destacables.

No tinc ni idea del que el jurat presidit per Alexandre Desplat ha pogut decidir, pel que no em ficaré en jocs d’intentar endevinar-ho, però aquests són els premis que jo concediria:

  • Lleó d’Or: ‘PASOLINI’ d’Abel Ferrara
  • Lleó de Plata al millor director: Roy Andersson per ‘A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE’
  • Gran Premi del Jurat: ‘BIRDMAN’ d’Alejandro G. Iñarritu
  • Copa Volpi al millor actor: Elio Germano per ‘IL GIOVANE FAVOLOSO’ de Mario Martone
  • Copa Volpi a la millor actriu: Alba Rorhwacher per ‘HUNGRY HEARTS’ de Saverio Costanzo
  • Marcello Mastroianni al millor actor jove: Dogan Izci per ‘SIVAS’ de Kaan Müjdeci
  • Millor Guió: Mario Martone i Ippolita Di Majo per ‘IL GIOVANE FAVOLOSO’
  • Premi Especial del Jurat: ‘FIRES ON THE PLAIN’ de Shinya Tsukamoto

Em fa ràbia que no hagi pogut incloure al palmarès ‘99 Homes’ de Ramin Bahrani o ‘The Look of Silence’ de Joshua Oppenheimer, però no hi havia lloc per tots.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies