"Journals" de Justin Bieber
7Valoració

El nou disc de Justin Bieber? Diuen d’ell que es tracta d’un recopilatori. Als Estats Units ni tan sols el tenen en compte en l’elaboració les seves llistes de vendes. ITunes ha decidit no oferir dades de les vendes de “Journals” ni als Estats Units ni a Canadà, així que pel Billboard ni tan sols existeix, i encara sort (per en Justin) perquè segurament hauria estat el major fracàs del jovenet canadenc. Al Regne Unit, d’on sí hi han dades, no ha passat del número 46, i a França del 174. Tot un despropòsit considerant que la seva pitjor posició fins ara al país francòfon havia estat el 14, amb el seu segon àlbum. Un llançament pèssim que tot i així no reflecteix la qualitat del disc. I és que encara que al xaval encara li quedi molt per créixer, “Journals” és sens dubte el seu millor treball.

Certament, el pitjor del disc és el seu plantejament. Resulta que algú va tenir la “magnífica idea” que durant les 10 setmanes prèvies a l’estrena de la seva pel·lícula “Believe”, cada dilluns es publicaria per Internet (iTunes, Spotify,…) un nou tema del cantant. Els van anomenar els “Music Mondays”. El resultat van ser deu cançons publicades com a senzill independents, descurats de promoció, sense destacar algun com a principal, i presentats amb una col·lecció de caràtules francament poc atractives. Un mal invent que s’ha intentat resoldre movent una mica per les xarxes el tema “Confident” (el dècim senzill), pel que Justin Bieber ha rodat un videoclip de justeta qualitat, i recopilant aquests senzills i cinc temes extra en aquest “Journals” al que per més desconcert també se’l coneix com a “Complet My Journals”.

Imatge del videoclip "Confident", un dels temes de "Journals" de Justin Bieber.

Pel seu nou treball, Justin Bieber ha jugat amb ritmes i textures que l’han portat a re-dirigir el seu estil cap a un so més moderat, amb referències a algunes de les seves influències, com Craig David, i ja no només en el tema “Recovery”, que inclou el sampler del seu “Full me in”, sinó també en cançons com “Bad Day” o “All that Matthers”, amb aquests puntejos de guitarra plens de soul. Encara que també hi ha espai per a alguna cançó més pop, com “Roller Coaster” que també té molt de funk.

Produït sota el segell discogràfic Def Jam Island Records, el disc està produït per Rodney Jerkins, culpable d’alguns grans èxits d’artistes com Michael Jackson, Destiny’s Child, Lady Gaga, Janet Jackson, Brandy o Jennifer López, però culpable també d’algunes de les seves pitjors produccions. En el cas de “Journals” el treball de Jerkins és més que digne, i a més compta amb l’ajuda de productors com Diplo, Soundz (que han treballat per Usher, Brandy, Ciara o Rihanna), els seus habituals The Messengers (que també han col·laborat amb New Kids On the Block, Michael Bolton o Chirs Brown), o, especialment,  The Audibles que apareixen en els crèdits d’algunes de les millors cançons del disc, com “Hold Tight”, o els mencionats “Recovery” i “Bad Day”. Tots ells aconsegueixen que Bieber soni més adult, millor, submergint-lo en la seva major aventura lligada al R&B, gènere últimament bastant desvirtuat i una mica oblidat.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies