360: Juego de destinos
7Valoració

“360- Juego de destinos” és un modern calidoscopi d’amor i relacions que uneixen a personatges de diferents ciutats i països en un thriller intens i commovedor sobre la vida romàntica en el segle XXI. Començant a Viena, la pel·lícula entreteixeix relats a París, Londres, Bratislava, Rio, Denver i Phoenix en una història tan original com apassionant.

Un home de negocis s’enfronta a una dura decisió: ser-li fidel o no a la seva dona. A partir d’aquest moment s’origina una sèrie d’esdeveniments que es desenvolupen arreu del món amb conseqüències dramàtiques, fent que la trama acabi donant un gir de 360 graus fins al personatge que ha iniciat el cercle. Escrita a l’ombra de la crisi bancària internacional, la Primavera Àrab, l’amenaça de les pandèmies globals i la inestabilitat en l’Eurozona, per als creadors de “360- Juego de destinos” el món mai ha estat tan interconnectat com ara. I a aquest món interconnectat ens guia Fernando Meirelles, director de “Ciudad de Dios” i ”El jardinero fiel”, i amb un brillant repartiment encapçalat per Anthony Hopkins, Jude Law, Rachel Weisz i Ben Foster juntament amb altres menys coneguts i que, les històries dels quals, acaben tenint més pes.

La nova pel·lícula de Fernando Meirelles adapta “La ronda”,  novel·la de 1900 de l’escriptor austríac Arthur Schnitzler . Com aquesta, la pel·lícula comença a Viena, en el cas del film amb una noia que s’està fent unes fotos per oferir els seus serveis per internet. Com a la novel·la, el film basa la seva narrativa en una “ronda”, en històries interconnectades en 360º, una rodona completa. Ella és el punt de partida de la ronda cinematogràfica. Les decicions d’un personatge afecten d’alguna manera al següent, que actua, decideix i tot això afecta un altre, etc… Narrativament “360- Juego de destinos” no descobreix cap sopa d’all, ja que històries creuades ja s’ha vist en altres films com “Vidas cruzadas” per exemple.

360- Juego de destinos Fernando Meirelles

“360- Juego de destinos” és un film contundent visualment però fred des del punt de vista emocional, deixant distància amb els seus personatges i sense moralitzar per què fan o per què no. No explica massa, deixa molt d’espai perquè l’espectador ompli forats. És un film per gent aficionada als retalls de vides, als joc de daus en que es pot convertir una decisió important i que creguin que tothom està relacionat d’una manera o altre amb el del costat. Com una simple decisió pot alternar per sempre una vida, per bé o per mal i no només la pròpia sinó que pot provocar un efecte en cadena sobre d’altres. Decisions que et poden conduir a l’amor etern o a deixar-lo escapar de manera definitiva, que et canvien una vida en un no res. Meirelles construeix una pel·lícula rodona en quant a trama. Potser no tan rodona respecte a arrodonir el que vol explicar, en el detall, en l’endinsar-se en els personatges, però igual ja està bé que deixi que l’espectador posi de la seva collita, com aquells llibres de construeix la teva aventura.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies