Vint-i-dos anys hem esperat per trobar-nos davant d’un nou disc de My Bloody Valentine. I el que trobem a “m b v” és, ni més ni menys, el que ja teníem a “Loveless”, una mica més d’aquella màgia que ens porta a somiar cançó rere cançó.
Kevin Shields, Colm Ó Cíosóig, Debbie Googe i Bilinda Butcher ens proposen un nou-vell viatge per melodies que segueixen trencant les barreres entre el pop i l’experimental. Bucles i repeticions, poderoses guitarres de so embrutit, potents bateries molt marcades, sorolls o veus de somni són alguns dels elements que van donant cos i ànima a nou cançons que construeixen un món sonor sòlid i realment emocionant.
És difícil destacar una o dues cançons, totes tenen detalls fantàstics i totes necessiten moltes escoltes per copsar la seva profunditat, encara que això no vol dir que en primera escolta no sigui un disc rodó.
La intro que suposa “She found now“ ja ens mostra el camí marcat per les repeticions i els bucles i quan arribes a “In another way“ la recepta ja està tan perfeccionada que no pots evitar sentir que el disc funciona com un ham, que mai et deixarà escapar. Al mig, algunes aproximacions una mica diferenciades com “New you“, de to més pop, ajuden a crear una proposta més accessible.
My Bloody Valentine no han tornat amb un disc revolucionari, com sí que ho va ser “Loveless”. Es tracta d’un disc que bé podria haver estat editat quatre o cinc anys després d’aquell però que la idiosincràsia del grup i de Kevin Shields ha posposat molt més temps. Però quan ets bo i el que fas està a anys llum del que fan els que t’han intentat imitar, no cal canviar. “m v b” no pot decebre, és My Bloody Valentine, és pura excel·lència.
Envía una resposta