Aquesta obra de La Barni Teatre ens convida a un viatge per la història d’Espanya, a través de la copla, el cançoner més popular i la vida de Miguel de Molina. I és un viatge sorprenent, divertit i emocionant, que supera qualsevol expectativa.
Ojos verdes, Miguel de Molina in memoriam és un viatge musical per la història d’Espanya durant el segle XX resseguint la biografia de Miguel de Molina, un artista molt especial que va donar a conèixer cançons com “La bien pagá”, “Ojos verdes” o “El día que nací yo”.
Es tracta d’una història complexa i convulsa com el segle que li va tocar viure al país, una història de descobriments, de moments de felicitat i èxit, de por davant la Guerra i d’exili, quan Miguel de Molina no es va voler convertir en un cantant del règim i va haver de fugir del nostre país. L’obra explica tots aquests esdeveniments utilitzant les cançons que van definir diferents moments de la crònica d’Espanya i que de Molina va convertir en èxits (tot i que després com es diu a l’obra, “Concha Piquer es va quedar amb les seves cançons”). Unint testimonis radiofònics, monòlegs per part de Miguel de Molina i cançons, l’espectacle va radiografiant la biografia d’un home, íntimament relacionada amb la biografia d’un poble. I no penseu que estem davant d’una obra feixuga o dramàtica; tot al contrari, és divertida i emocionant. És un viatge per la copla i pel cançoner popular, per les arrels d’Espanya, pel que és més autèntic del poble.
I aquesta mescla d’emoció, entreteniment i pura diversió s’aconsegueix gràcies a la gran tasca de director, músics i intèrprets. Marc Vilavella aposta per un escenari mínim i per transportar a l’espectador al passat a través de la paraula i la música. Fa un ús perfecte de les cançons i els números musicals expliquen a la perfecció les diferents situacions que va viure el protagonista. El joc de llums, petits efectes i el so bastant bo ajuden a arrodonir la part tècnica de l’obra i l’aforament reduït de la sala facilita la implicació de l’espectador.
La qualitat de l’obra es suporta en l’extraordinari treball de la gent que està a sobre de l’escenari. Marc Sambola, director musical, acompanyat per Gerard Alonso, Laia Martí i Joana Fugaroles donen a totes les peces una profunditat musical increïble, convertint-les en alguna cosa més gran del que, aquell que no està acostumant a escoltar aquest gènere, podria esperar. I a sobre de l’escenari, Marc Vilavella, esplèndid interpretant a Miguel de Molina, Gracia Fernández, Nacho Melús i Anaïs López ho donen tot: canten espectacularment, ballen sense descans, interpreten, fan riure, s’emocionen i ploren. La seva implicació és màxima i el seu treball és fantàstic, directe i impactant, i el públic ho agraeix, amb els seus aplaudiments i cantant al final quan els actors interpreten un parell de bisos.
Ojos verdes és un espectacle que no us hauríeu de perdre. Us agradi o no la copla, us interessi o no Miguel de Molina, us importi més o menys la història d’Espanya, Ojos verdes és un luxe que només podreu gaudir durant un mes a La Seca.
Es pot veure a: La Seca Espai Brossa
Text: Marc Vilavella
Intèrprets: Marc Vilavella, Gracia Fernández, Nacho Melús i Anaïs López. I els músics Marc Sambola, Laia Martí, Joana Fugaroles i Gerad Alonso

Envía una resposta