Després d’haver acollit a prop de 31.000 espectadors l’any passat i amb 8 temporades en creixement continu, el Festival In-Edit arriba al desè aniversari en molt bona forma i disposat a oferir una nova edició amb moltes coses especials però on, sobretot, una vegada més cinema i música seran els ingredients principals.

Ja plenament consolidat a Barcelona, el Beefeater In-Edit ens portarà del 25 d’Octubre al 4 de Novembre una nodrida mostra de Cinema Documental Musical, entès en totes les seves formes possibles: filmacions de concerts, cinema de no-ficció sobre artistes clau, documentals sobre la relació entre música i moviments socials, testimonis de primera mà de grups i cantants mítics,… pel·lícules dedicades a explorar els processos creatius i la dimensió més enllà del cultural de la música.

Tot i que el focus del In-Edit es manté intacte, arribar a la dècada fa d’aquesta una edició especial i imprescindible pels amants del gènere que hi podreu trobar tot això i molt més:

La cinta inaugural: ”Charlie is my darling”

El documental sobre The Rolling Stones que ha assolit la categoria de mític pels seguidors de la banda britànica, obrirà les projeccions del In-Edit la nit del 25 d’Octubre. Es tracta de 50 minuts filmats per Peter Whitehead al 1965 i restaurats i ampliats fins als 65 minuts posteriorment  per Mick Gochanour, que el presenta aquest 2012 amb material inèdit afegit i nous arranjaments de so.

The Rolling Stones, de gira al 1965

Charlie is my darling” ens permet veure els Stones durant la seva gira irlandesa del 65, poc després que “(I Can’t Get No) Satisfaction” assaltés les llistes d’èxit, poc abans de que el fenòmen es desbordés i quan una càmera encara podia captar de forma íntima, introspectiva i crua els pensaments dels membres del grup. Ara que ses incombustibles majestats satàniques es tornen a reunir per enregistrar nous temes i prometen gira per l’any vinent, què millor que tornar la vista enrere per veure’ls als seus inicis?

La Secció Oficial

13 títols del millor del gènere realitzat en l’últim any competiran en les seccions oficials Internacional i Nacional. Entre ells, “Art Will Save The World. A film about Luke Haines” (Niall McCann) sobre l’ànima dels The Auteurs i Black Box Recorder; “Grandma Lo-Fi: The Basement Tapes of Sigrídur Níelsdóttir” (Kristin Björk Kristjánsdóttir), la història d’una àvia finlandesa que grava discos casolans amb un peculiar estil; “I’m not a rock star” (Bobbi Jo Hart) sobre el creixement d’una petita pianista prodigi canadenca; “Sunset Strip” (Hans Fjellestad), la vida d’un carrer que ha vist transitar per les seves aceres i locals estrelles de tota mena; “Uprising: Hip Hop and the LA Riots” (Mark Ford) sobre els disturbis que es van viure durant tres dies de 1991 a Los Angeles narrades per cineastes i rapers; o “Adrià Puntí”, una mirada a la carrera del ex-líder dels Umpah-Pah.

Johnny Depp, una de les estrelles que ofereix el seu testimoni a "Sunset Strip"

Els 100 millors

Coordinada per Joan Pons, il.lustrada per Juanjo Sáez i comptant amb la opinió de periodistes, programadors de festivals, crítics i músics, s’ha el.laborat una llista dels 100 millors documentals musicals rodats fins al 2011. La llista completa es pot consultar aquí, i les pel.lícules que ocupen les deu primeres posicions es projectaran durant aquest In-Edit.

Bob Dylan a "Don't Look Back"

En aquesta secció hi ha autèntiques joies, films que han marcat la història del gènere com “Don’t Look Back” (D. A. Pennebaker, 1967), un polièdric retrat sobre Bob Dylan i el seu pas d’insigna del folk a estrella a contracor durant la seva gira pel Regne Unit al 1965; “Let’s Get Lost” (Bruce Weber, 1988), l’oníric viatge pels clarobscurs del cantant i trompetista Chet Baker; “Gimme Shelter” (Albert Maysles, David Maysles & Charlotte Zwerin, 1970), els inicis del coqueteig amb el costat fosc dels Rolling Stones; “Stop Making Sense” (Jonathan Demme, 1984), una genialitat estètica en la que Demme converteix en atemporal un directe de Talking Heads; o “El último vals” (Martin Scorsese, 1978) on un altre dels grans de la direcció va plasmar el comiat dels escenaris de The Band.

Els fans també tenen veu i vot

La organització ha ofert la possibilitat als fans d’escollir els documentals de l’edició passada que més els van agradar i que voldrien tornar a veure aquest any. Les guanyadores han estat cinc pel.lícules que es tornen a projectar pels qui vulguin repetir i pels que se les van perdre al 2011: “Joy Division” (Grant Gee, 1997), “The White Stripes: Under Great White Northern Lights” (Emmett Malloy, 2009), “Sigur Rós: Heima” (Dean DeBlois, 2007), “Quiero tener una ferreteria en Andalucía ” (Carles Prats, 2011) i “1, 2, 3… Standstill” (José M. Rodríguez, Clara Saiz, Juan Peralta, 2009).

Jack i Megan White a "The White Stripes: Under Great White Northern Lights"

L’homenatjat: Julien Temple

Si l’any passat va ser Murray Lerner, l’homenatge d’aquesta edició recau en un director els films del qual han format part de diverses edicions de l’In-Edit. Aquest londinenc nascut al 1953 va iniciar la seva llarguíssima carrera com a director amb un curtmetratge sobre els Sex Pistols al 1977 i des de llavors la música ha anat estretament lligada a la seva extensa filmografia. Es podran veure títols clau seus com “The Filth & The Fury” (2000), “Joe Strummer: The Future is Unwritten” (2007), “Glastonbury” (2006), les estrenes de “Glastopia” (2012) i “London: The modern Babylon” (2012), i Temple també oferirà una master class a l’Auditori de la Facultat de Comunicació de Blanquerna el divendres 2 de Novembre.

El cineasta Julien Temple

Pels que vulgueu seguir el festival des de casa: In-Edit TV

In-Edit TV és la primera web dedicada en exclusiva al visionat online de documentals musicals i es convertirà en el mitja a través del qual seguir part dels continguts d’aquesta edició del certamen. 15 títols inèdits estaran simultàniament a les projeccions al cinema i al catàleg web per què pugueu escollir des d’on us ve més de gust veure cada pel.lícula. Alguns dels abonaments que es poden comprar pel festival inclouen crèdits per gastar-los en visionats a In-Edit TV.

Per les aus nocturnes: Marató

Als que no us deixeu vèncer fàcilment per la son, el festival us proposa una marató per passar la nit de Tots Sants amb la projecció de tres pel.lícules/concert des de mitjanit i fins les 5 de la matinada: “The Doors: Live at the Hollywood Bowl” (Ray Manzarek, 2012), “Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ’86” (János Zsombolyai, 2012) i “The Chemical Brothers: Don’t Think” (Adam Smith, 2012).

Freddie Mercury a "Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest '86”

Tot i això i encara molt més: concerts en directe, cinema en construcció, coloquis o un documental sobre la pròpia història del In-Edit.

Com veieu una nova edició d’un festival que des d’aquí us tornem a recomanar un any més a tots els amants de la música, del cinema i de les coses meravelloses que sorgeixen de la unió dels dos.



Pàgina oficial del Festival

Entrades: 6,5€
Abonaments:: 6 sessions - 30€, 10 sessions - 45€, 15 sessions - 63€
Compra d'entrades

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies