Cosa extranya és que en un festival, el palmarès compleixi les expectatives prèvies entre la crítica i el públic, però aquest any s’ha donat a la 60a edició del Festival de San Sebastián. Així, no s’han viscut les habituals protestes i murmuris mentre s’anaven anunciant els premis, perquè de fet, tothom estava bastant d’acord amb l’elecció del jurat presidit per Christine Vachon. Una elecció que ha coronat una proposta francesa, però que ha premiat moltíssim al cine espanyol multipresent en les diferents seccions.

Millor Pel.lícula i Millor Guió: ‘Dans la Maison‘ de François Ozon

Si al 2009 es va haver de conformar amb un premi especial per ‘El Refugio’ aquest any el francès François Ozon ha recollit els dos màxims guardons per la seva adaptació de l’obra “El chico de la última fila” del madrileny Juan Mayorga. Una història sobre un joc creatiu entre la realitat i la ficció amb el què un noi aconsegueix atrapar el seu professor de literatura i que de pas ens va enganxar a tota la crítica present al festival.

"Dans la maison" de François Ozon


Premi Especial del Jurat: ‘
Blancanieves‘ de Pablo Berger

La Conxa d’Or pel film d’Ozon, ha deixat en segona posició una altra de les pel.lícules més ben acollides d’aquest certamen i que tampoc s’hagués protestat si hagués estat escollida millor pel.lícula: La “Blancanieves” de Pablo Berger. La revisió del conte clàssic feta en versió muda, en blanc i negre i ambientada en el món del toreig va ser capaç de vèncer tots els prejudicis i s’ha convertit en una de les triomfadores d’aquesta 60ª edició.

"Blancanieves" de Pablo Berger


Millor Director: Fernando Trueba per ‘
El artista y la modelo

Una mica més inesperat ha estat el premi al millor director per Fernando Trueba, per la seva suavitat i sencillesa en parlar de la creació artística i la relació que s’estableix entre una jove i un vell escultor a ‘El artista y la modelo’. El film, rodat en francès i en blanc i negre, li ha suposat la primera Conxa de Plata al realitzador que ja havia estat present en passades edicions amb propostes ben diferents com “El baile de la victoria“.

"El artista y la modelo" de Fernando Trueba


Millor Actor: Jose Sacristan per ‘
El muerto y ser feliz
Premi Fipresci: ‘El muerto y ser feliz’

També a casa ha quedat el premi de l’associació de la crítica i el guardó al millor actor pel veterà José Sacristan. Al film de Javier Rebollo, ‘El muerto y ser feliz‘, ell és Santos, un home malalt terminal de càncer, que obligat a injectar-se morfina per aguantar el dolor, emprèn una fugida sense rumb fixe per paratges inhòspits d’Argentina acompanyat d’una dona a la que acaba de conèixer

José Sacristán a "El muerto y ser feliz"

Millor Actriu: Ex-aequo Macarena García per ‘Blancanieves’ i Katie Coseni per ‘Foxfire’

El premi a la millor actriu ha quedat repartit. Per una banda per la jove Macarena García, que amb “Blancanieves” fa el seu salt a la gran pantalla, i ha vist reconegut el seu intens treball amb un guardó a la millor actuació. I per l’altra per la debutant Katie Coseni. Ella ha estat l’escollida entre el cast femení de ‘Foxfire‘, la cinta de Laurent Cantet que si bé no va acabar de convèncer unànimement la crítica si que havia recollit el reconeixement per les actrius que donen vida a aquest grup de noies embarcades en una espiral de delinqüència reivindicativa.

Macarena García i Katie Coseni recollint els seus premis

Premi del públic: ‘The sessions’

La favorita del públic ha estat la cinta de Ben Lewin, “The sessions“, un film d’aquells que agraden per saber tractar un tema delicat amb sensibilitat i un toc d’humor. Amb uns magnífics John Hawkes i Helen Hunt, la pel.lícula ens presenta el cas real de Mark O’Brien, un home paralitzat de coll cap avall i obligat a viure dins d’una càmara per poder respirar que recorre als serveis d’una terapeuta sexual per perdre la virginitat.

Helen Hunt i John Hawkes a "The sessions"

Premi especial del jurat: ‘The attack

El jurat tampoc ha volgut deixar sense menció la cinta del libanès Ziad Doueiri i la seva història sobre terrorisme i el conflicte entre àrabs i jueus, explicada de forma personal i realista. Basant-se en una novel.la de Yasmina Khadra, aborda el periple d’un cirurgià israelí d’origen palestí que creia tenir la vida i el matrimoni perfecte, després d’un atemptat suicida perpetrat per la seva esposa. ‘The attack‘ també ha rebut el premi TVE-Otra mirada, que cada any reconeix films que tracten temes propers a la dona.

Ziad Doueiri, director de "The attack"

Millor Fotografia:Rhino Season

Premi Nous Directors:Carne de perro‘, de Fernando Guzzoni

Premi Horizontes Latinos: El último Elvis‘, de Armando Bo

Premi del públic a la millor pel.lícula europea:The angel’s share‘ de Ken Loach

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies