Tot i que “The company you keep”, la pel.lícula que ell mateix dirigeix i protagonitza no participi a la secció competitiva, és indubtable que Robert Redford ha estat el protagonista del dia a la Mostra. És el que té ser un mite del cinema.

Perquè si fos per la seva pel.lícula, hauria passat per la Mostra amb moltíssima pena i poca glòria.

The company you keep” és un mal thriller convencional protagonitzat pel soso Shia Labeouf i un grup de secundaris estelars (Susan Sarandon, Nick Nolte, Julie Christie, Richard Jenkins, Stanley Tucci) completament desaprofitats. Redford interpreta a Jim Grant, un advocat que acaba de quedar-se vidu i a càrrec d’una nena de 11 anys, que haurà d’emprendre una fugida de la policia i la búsqueda del seu passat quan un periodista li desvetlla la seva veritable identitat.

Robert Redford i Shia LaBeouf a la presentació de "The company you keep"

Tot i que la pel.lícula tira de coartada política i sentimental, no aconsegueix mai aixecar el vol per culpa d’un guió massa simple i episòdic, i una direcció a la que li falta pols i energia.

I per tancar la competició, dues pel.lícules que difícilment entraran al Palmarès final. Per una banda, “Passion” de Brian de Palma, protagonitzada per Rachel McAdams i Noomi Rapace, remake de la francesa “Crime d’Amour” d’Alain Corneau. Una història d’ambició personal, gelos, sexe, mort i lesbianisme, plena d’estereotips, amb un guió que és un deliri d’obvietats, trucs i pistes falses en el que sembla que tot s’hi val, i una posada en escena delirant que tira d’un expressionisme de saldo, jugant capriciosament amb ombres i angulacions extranyes que més que suspens provoquen comicitat per l’exagerat de la proposta.

Noomi Rapace és una de les protagonistes de "Passion" de Brian de Palma

I per altra banda, “Un giorno speciale“, de Francesca Comencini, un conte lleuger i previsible amb algun toc amarg, sobre el dia que passen junts una guapa jove poligonera i el xofer de l’alt càrrec que li ha promès una feina, que funciona només a estones gràcies a la química entre els seus protagonistes. Molt oblidable.

La realitzadora Francesca Comencini

La sort ja està repartida i els premis a punt de caure. Les apostes parlen de “Après Mai” de Olivier Assayas i “The Master” de Paul Thomas Anderson com a favorites, amb “Bella Addormentata”  de Marco Bellochio, “Pietá” de Kim Ki-Duk i “Thy Womb” de Brillante Mendoza, en segon pla. Temps al temps. Només queda esperar.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies