Imaginem que un dia qualsevol pugem al metro, a l’autobús o passegem pel carrer i de cop i volta un munt de desconeguts comencen a demanar-nos autògrafs, a fer-se fotos amb nosaltres i a gravar-ho tot en vídeo sense que sapiguem per què.

Però és que sembla que per motius desconeguts ens hem fet famosos. I, com és lògic, als dos minuts ja està tot publicat a Internet, rebent milers de visites i fent la bola de nou més i més grossa. Així arrenca ‘Superstar’, la nova pel.lícula de Xavier Giannoli, que després de participar a Cannes amb els seus dos últims films (‘Chanson d’amour’ i ‘À l’origine’), ara debuta a Venècia.

Els protagonistes i el director de 'Superstar' a la catifa vermella

Un inici potent i atractiu que Giannoli i la seva guionista Marcia Romano desenvolupen de forma brillant durant la primera hora de metratge, jugant amb els punts de vista i els temps amb un pols narratiu ferm que enganxa.

Lamentablement, a la segona part de la pel.lícula, ‘Superstar’ perd gran part de la seva intensitat al fer-se excessivament explicativa i dispersa. Hi destaquen Kad Merad, en el paper del protagonista que pateix un no desitjat salt a la fama, i Cécile de France com la productora de televisió que l’ajuda.

També s’ha pogut veure a la secció a concurs ‘At any price’, la quarta pel.lícula de Ramin Bahrani, un dels més destacats directors del cinema independent d’Estats Units, que amb la seva anterior pel.lícula ‘Goodbye Solo’ en va endur el premi FIPRESCI a la Mostra de 2008.

Aquesta vegada, abandona els entorns urbans de les seves anteriors pel.lícules i ambienta la seva actualització del conflicte generacional entre pares i fills als immensos camps de blat transgènic de Iowa. Dennis Quaid interpreta al pare granger obligat a lluitar amb la competència per la supervivència del negoci i amb el seu fill (Zac Efron) a qui l’atrauen més les curses de cotxes, per la seva successió.

Zac Efron i Maika Monroe a la presentació de 'At any price'

Bahrani posa el seu estil subtil i elegant al servei d’una historia moltes vegades vista al cinema, a la que aporta un toc de clase que l’allunya del telefilm en el que podría haver caigut en altres mans. Una crítica a la falsa moral en les terres de ‘Amèrica i Religió’, les de l’himne dels Estats Units i el ‘Pare Nostre’ que no per casualitat sonen íntegres a la pel.lícula.

I també parla de religió, però a les antípodes de l’estil discret de Bahrani, ‘Paradise: Faith’ de l’austriac Ulrich Seidl, segona entrega de la seva trilogia del paradís. Anna Maria és una dona catòlica radical que aprofita les seves vacances per fer de missionera a la seva pròpia ciutat, portant una figura de la Verge Maria de porta en porta per les cases. Però tot es complicarà encara més quan, després d’anys d’absència, reapareix a la seva vida el seu marit, un musulmà d’origen egipci.

Maria Hofstätter i el director Ulrich Seidl

Amb una cruesa sempre al límit, Seidl busca continuament el xoc entre les actituds extremistas de la seva protagonista, les diferents persones amb les que es va trobant i l’entorn que la rodeja, al límit de la provocació, sense pudor, tot i que algunes seqüències s’allarguen més del compte. Sobresurt la interpretació de Maria Hofstätter.

Fora de concurs

Michael Shannon, Winona Ryder, Ray Liotta, Chris Evans, David Schwimmer, James Franco i Stephen Dorff formen part del repartiment de campanetes de ‘The Iceman’, d’Ariel Vromen.

El film narra la vida de Richard Kuklinski, un assassí a sou vinculat a la màfia amb més de 100 assassinats a les espatlles, amb un estil tant greu i un to tant solemne que li acaben pesant a la pel.lícula. Michael Shannon està tant bé com sempre, intens, desconcertant i pertorbador, en un paper que sembla escrit per a ell.

Michael Shannon, Winona Ryder, Ray Liotta presentant 'The iceman'

Per la seva banda, Spike Lee ha recollit el premi en reconeixement a la seva carrera i també ha presentat fora de concurs ‘BAD 25’, un documental commemoratiu del vintè aniversari de la gravació del disc ‘BAD’ de Michael Jackson. El director novaiorquès opta pel més fácil i es limita a crear el making off del disc, de les seves cançons i els seus viodeclips, al que afegeix l’inevitable panegíric final a base dels testimonis de destacats col.laboradors del cantant i de personalitats de la industria de la música actual, entre els que desentona sobremanera Justin Bieber. Només per fans del cantant.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies