Campanades de Boda
8Valoració

Les contradiccions i particularitats del món del casament a través d’una mirada divertida. La Cubana, mostra un cop més el seu teatre participatiu, punyent i plural.

La Violeta pertany a la família Rius que regenta un negoci de flors. Vol anar a viure amb el seu xicot en Vickram Sodhi, un actor indi que va conèixer a Barcelona. Després de tres anys amunt i avall la parella vol establir-se a Bombai, lloc on treballa ell. Tot i la resistència inicial, la pressió familiar empeny la filla a casar-se. Perquè les coses s’han de fer ben fetes. I ho fan a través d’una empresa que ofereix casaments a mida: Campanades de Boda.

Estem disposats a cedir? Per què? La voluntat individual queda en entredit cada cop que la família interfereix pel nostre bé. Pel nostre, pel seu o pel del “què diran”? Sobre la taula es posen tot un reguitzell de contradiccions i de xantatges emocionals que fan girar la truita cap al costat que més interessa.  Així doncs, quan la família Rius pressiona la nena perquè es casi, sota quines premisses ho fa? Felicitat, llibertat individual, tradició, hipocresia, posició social… formen part d’un còctel argumental explosiu que no fa més que evidenciar la potent contradicció dels nostres principis.

La Cubana, posa sobre l’escenari un ritual social que tothom pot adaptar a les pròpies circumstàncies. Ho fa seguint un dels seus lemes principals: el teatre sempre es troba rere qualsevol esdeveniment quotidià. I un casament esdevé una de les cerimònies en què més teatre hem de fer. Des d’un punt de vista antropològic, aquest tipus d’actes reforcen aquelles etapes per les que un ésser humà passa durant la seva vida. I és que ningú pot negar de la nostra naturalesa social. Però què ens fa abdicar dels nostres principis? Què ens porta a canviar la nostra decisió per la voluntat de l’altre? Per què acceptem? Amb un segell propi, La Cubana desplega tot una sèrie de recursos que semblen anar contracorrent de l’actual situació de crisi econòmica. En són plenament conscients. Però això no els priva d’oferir-nos una funció on els elements multimèdia hi tenen un pes important i enriquidor. A més, una sèrie de números musicals agilitzen i poleixen allò que es va succeint en escena. Diferents estils, diferents punts de vista que enriqueixen el missatge. Uns personatges plens de contradiccions i de complexitats que posen de manifest les dots interpretatives d’un equip fet a mida. Tot plegat per convidar-nos a participar amb ells d’una manera dinàmica i divertida. I és que el públic esdevé un actor més.

Campanades de Boda La Cubana Teatre Tívoli

La Cubana ens fa participar d’aquesta gran funció de la que tots hi formem part. Casualitat? Reflexionar sobre els casaments serveix per fer una mica d’autocrítica. Tot i que ens creiem millor que ningú, autèntics i diferents a la resta. El “bodorrio” és una cosa que fa la gent (i nosaltres ens excloem). Farem un casament original i personalitzat. No sé si amb Campanades de Boda, l’empresa especialitzada en fer-nos el casori a mida, per al final caure en el mateix. Los mismos perros con diferentes collares, la mateixa parafernàlia amb diferent forma…  Campanades de boda, per davant de tot, mostra un segell propi. L’obra apareix, doncs, com una declaració de principis. I ho fan amb el que la companyia defineix com a una comèdia-vodevil-costumista. I poc els importa renunciar a la dinàmica comercial del teatre actual. Tenen prou clar qui són: La Cubana.


Es pot veure a: Teatre Tívoli
Text: La Cubana
Intèrprets: Mont Plans, Jaume Baucis, Xavi Tena, Toni Torres, Annabel Totusaus, Maria Garrido, Meritxell Duró, Bernat Cot, Babeth Ripoll, Montse Amat, Oriol Burés i Jordi Milán

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies