MILLOR DIRECCIÓ ARTÍSTICA: Alicia en el país de las maravillas

Alicia Millor Direcció Artistica

El primer Oscar de la nit ha estat per l’adaptació de Tim Burton del clàssic de Lewis Carrol, premiant el treball de concepció i creació d’un món fantàstic que després prendria forma gràcies als efectes especials.

Robert Stromberg, en la que era la seva tercera nominació, tornava a recollir Oscar per segon any seguit després d’haver format part de l’equip que es va emportar l’estatueta al 2010 per ‘Avatar’. ‘Shutter Island‘, ‘The Road‘ o ‘Master & Commander‘ són algunes de les pel.lícules que porten el segell de Stromberg en el seu aspecte visual.

Karen O’Hara com a encarregada dels decorats, ha compartit el premi. Ella havia estat nominada pel ‘Color del dinero’(1986) i ha estat la responsable de decorats de films tant coneguts com ‘Náufrago’, ‘Spider-Man’ o ‘El silencio de los corderos’.

MILLOR FOTOGRAFIA: Wally Pfister per ‘Origen

Wally Pfister Millor Fotografia Origen

 

Amb el premi a la millor fotografía, tot just el segon entregat, ha aparegut el miratge de que la nit podia acabar en sorpresa pel fet de deixar fora ‘El discurso del rey’ en les primeres estatuetes a què optava. Finalment no ha estat així, però sí que el reconeixement a la fotografía ha obert la porta al poker de premis tècnics que ha recollit ‘Origen’.

El responsable és Wally Pfister, un professional que durant quasi una década va estar treballant en petites películes estrenades directament en vídeo i telefilms, però que al 1998 va fer el salt a la gran pantalla de la mà de Christopher Nolan a ‘Memento’. Des d’aleshores s’ha convertit en el seu director de fotografía de capçalera i en una projecció fulgurant portava ja quatre nominacions en només cinc anys precisament per les seves col.laboracions amb Nolan a ‘Batman Begins’, ‘El truco final’ i ‘El caballero oscuro’.

MILLORS EFECTES ESPECIALS: ‘Origen

Millors Efectes Especials Origen

Sherlock Holmes i Watson, o Robert Downey Jr. i Jude Law, han fet parella sobre l’escenari del Kodak per presentar l’Oscar als efectes especials, que tancava els 4 premis tècnics per ‘Origen’. Amb la trama ideada per Nolan pel film, els efectes especials no només eren fonamentals sino que  els seus tècnics comptaven amb un quadre en blanc on crear mons, doblegar literalment l’espai i el temps i jugar amb les percepcions de l’espectador al gust dels arquitectes dels somnis que protagonitzen la pel.lícula.

L’equip de tècnics premiat el formen Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley i Peter Webb, col.laboradors habituals de Christopher Nolan i guanyadors de l’Oscar per primer cop.

 

MILLOR BANDA SONORA: Atticus Ross i Trent Reznor per ‘La red social

La primera nominació per la parella de compositors formada per Trent Reznor i Atticus Ross els ha valgut l’Oscar l’haver unit forces per ambientar el film de David Fincher. Un premi amb el què els acadèmics s’han marcat un punt de modernitat reconeixent una partitura que recorre als sons electrònics i s’allunya de les composicions més clàssiques que solen recollir l’Oscar.

Reznor, la meitat potser més coneguda dels oscaritzats, és tot un pluridisciplinar. Ell és l’home darrera la banda Nine Inch Nails, va produir els dos primers discs de Marilyn Manson, té diverses projectes paralels i colabora amb altres grups com Limp Bizkitz i ha composat la música per diversos videojocs i altres films com ‘Wanted’, ‘Carretera perdida’, ‘Resident Evil’, ‘Seven’ o ‘Asesinos natos’.

MILLOR CANÇÓ ORIGINAL: ‘We belong together‘ de Randy Newman per ‘Toy Story 3

We belong together Randy Newman Toy Story 3

En contrapartida, la millor cançó de l’any, sí que entrava més ens els cànons clàssics. Després de que tots els temes nominats haguessin estat interpretats a l’escenari del Kodak Theatre (un d’ells per Gwyneth Paltrow), Jennifer Hudson ha anunciat que el premi era per un dels temes principals de ‘Toy Story 3’. Una d’aquelles cançons sobre l’amistat i amb bon rotllo que sempre es solen colar a les llisted de nominats.

El seu autor i cantant és Randy Newman, que ja acumulava 20 nominacions a les esquenes, toti que fins avui només havia guanyat un Oscar, per ‘Monstruos, S.A.’. Amb la soltura dels veterans, Newman ha pujat a l’escenari a recollir la seva segona estatueta, que se li havia escapat per les cançons que havia composat per les dues primeres entregues de ‘Toy Story’. Altres films on podem sentir les seves composicions son ‘Ragtime’, ‘Tiana y el sapo’, ‘Bichos’, ‘Cars’, ‘Los padres de ella’ o ‘Pleasantville’.

MILLOR VESTUARI: Colleen Atwodd per ‘Alicia en el país de las maravillas

Colleen Atwood Millor Vestuari Alicia

El treball de Colleen Atwood per dissenyar el colorista i estrambòtic vestuari de ‘Alicia’ trobant el punt que unís l’imaginari de Carroll i el particular univers de Tim Burton li ha valgut el que és ja el seu tercer Oscar.

Atwood, tota una institució en el disseny de roba per a pel.lícules i col.laboradora habitual de Burton, havia guanyat ja l’estatueta daurada per ‘Chicago‘ i ‘Memories de una geisha’, a més d’acumular altres nominacions per ‘Nine’, ‘Sweeney Todd’, ‘Sleepy Hollow’, ‘Mujercitas’ i ‘Beloved’ i ‘Una série de catastróficas desdichas de Lemony Snicket’.

MILLOR MAQUILLATGE: Rick Baker i Dave Elsey per ‘El hombre lobo

Rick Baker Millor Maquillatge Hombre Lobo

En la categoría al millor maquillatge, que acusava aquest any algunes absències sonades, competien dos maquillatges d’estil més natural (els de ‘La versión de Barney’ i ‘El camino’ centrats en reflexar el pas del temps en els seus personatges) i un en què el maquillatge serveix de recolzament als efectes especial en la transformació d’un home en llop.

Aquest ha estat el clar vencedor, en el que suposa ja el setè Oscar per Rick Baker i fins a 12 nominacions, tot un nom clau en el món del maquillatge al cinema. Les anteriors estatuetes les havia recollit per ‘El Grinch’, ‘Men in black’, ‘El profesor chiflado’, ‘Ed Wood’, ‘Bigfoot y los Henderson’ i, precisament, ‘Un hombre lobo americano en Londres’.

MILLOR MUNTATGE: Angus Wall i Kirk Baxter per ‘La red social

Quan un sap l’enorme quantitat de decenes de vegades que es van rodar algunes de les escenes de ‘La red social’, ja pot considerar aquest Oscar com a merescudissim. Transformar la ingent quantitat de metratge que va filmar Fincher en un film trepidant, gràcies a un treball que aconsegueix donar un gran ritme a la pel.lícula sobretot en les escenes de diàlegs i encaraments entre els protagonistes, seleccionant i descartant parts de tot el rodat, és una proesa del muntatge digna de premi.

Aquesta era la segona nominació conjunta per Wall i Baxter, que ja n’havien compartit una per ‘El curioso caso de Benjamin Button’.

MILLOR CURT DOCUMENTAL: ‘Strangers no more

Strangers no more Millor Curt Documental

El millor curt documental d’aquest any es centra en una escola de Tel Aviv on es reuneixen nens de diferents nacionalitats, molts d’ells refugiats. A través del seguiment de tres d’aquests nens, que acaben d’arribar a l’escola, els directors Kirk Simon i Karen Goodman es fixen en el procés d’integració i la convivencia dels nens de diferents cultures en un entorn complexe.

MILLOR CURT D’ANIMACIÓ: ‘The lost thing

The Lost Thing Millor curt d'animació

Tot i que hi havia un curt de la Pixar entre els nominats, en la categoria de curt d’animació, la totpoderosa factoria ha estat desbancada per ‘The Lost Thing’. Dirigit per Andrew Ruhemann i Shaun Tan, el curt vencedor narra la historia d’un nen que trova un extrany objecte animat a la platja i es decideix  a trobar-li una casa. Però el nen haurà de fer front a uns adults que no li fan massa cas ni donen massa importancia a la seva aventura. Mentrestant entre ell i aquest peculiar ésser amb tentacles es va creant un vincle cada cop més estret. Una barreja de tendresa i fantasia que s’ha guanyat el cor dels acadèmics.

MILLOR CURT D’ACCIÓ REAL: ‘God of love‘ de Luke Matheny

Millor Curt God of Love

En el cas dels curtmetratges amb imatge real, l’Oscar ha anat a mans de Luke Matheny. A ‘God of love’ explica, en blanc i negre i amb to de comèdia, el triangle amorós entre dos músics i una noia. El propi director del curtmetratge interpreta al protagonista, un perdedor enamorat de la noia que toca la batería al seu grup, qui a la vegada està enamorada de l’altre company que no li fa ni cas. El primer demarà l’ajuda dels deus per conquistar l’amor i aquests, sorprenentment decideixen atendre les seves pregàries. Aquest és el tráiler de ‘God of love’:

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies