A Boston es produeixen més de 300 robatoris cada any. I un barri de 1.600 quilòmetres quadrats anomenat Charlestown ha donat més lladres de vehicles blindats i bancs que cap altre lloc dels EUA.

Aquesta sorprenent informació serveix d’obertura per la darrera proposta com a director del multidisciplinari Ben Affleck, que desprès de la bona feina amb “Adiós, pequeña, adiós“, deixa clar que sí, Affleck té carrera darrera la càmera.

A “The Town“, Affleck, com una santíssima trinitat, dirigeix, actua i co-escriu un guió basat en la novel·la “El príncep dels lladres” de Chuck Hogan, per crear un thriller de polis i lladres, en el que no falten ni sobren acció i drama.

La història reflecteix els conflictes (interns i externs), d’un dels integrants d’una banda de lladres que s’enamora d’una de les seves víctimes. El personatge de Ben Affleck, Doug MacRay, haurà de fer front als forts lligams que l’impedeixen escapar d’una vida que li ve d’herència i que regeixen tot allò que l’envolta. I ho haurà de fer fugint també de la mirada acusadora del FBI, sobretot tenint en compte que la seva vida delictiva segueix en actiu i que una nova i estreta relació amb Claire Keesey (Rebecca Hall – Vicky, Cristina, Barcelona), la directora del darrer banc atracat, l’impedeixen rentar-se definitivament les mans (i la consciència) embrutades en el darrer cop.

Una història, molt ben traçada entre amenaces, persecucions i tirotejos, que s’escapa dels convencionals films sobre atracaments, i a banda de mostrar la gestació i execució dels delictes i les seves conseqüències més directes, deixa espai per qüestions com l’amistat, la traïció, l’amor o l’esperança.

Un guió sòlid, ple d’autoreferències i detalls d’aquells que sorprenen, molt ben recolzat per un repartiment que li treu encara més suc. Cal destacar el paper del nominat a l’Oscar Jeremy Renner (En tierra Hostil), com l’amic encara més enfangat que el protagonista, en una interpretació que com a mínim val una altra nominació. També destacarem el nom del sempre efectiu Pete Postlethwaite (En el nombre del padre, Origen), i el de Blake Lively, gran revelació en un paper que aconsegueix una tasca que semblava impossible, desvincular-la de la “super-mega-pija” Serena de la sèrie “Gossip Girl”.

A banda del guió i les actuacions, si hi ha res que faci de “The Town” un film fàcilment recomanable és el bon saber fer d’Affleck com a director. Mai ho hagués dit, però el seu formalista i efectista estil apunta maneres d’Easwood.

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies