

Per Isa Martínez - 05/10/2009

Creadors: Brannon Braga, David S. Goyer
Productors: Jessika Borsiczky Goyer, Brannon Braga, David S. Goyer
Repartiment: Joseph Fiennes (Mark Benford), Sonya Walger (Olivia Benford), John Cho (Demetri Noh), Jack Davenport (Lloyd Simcoe), Peyton List (Nicole), Lennon Win (Charlie Benford), Christine Woods (Janis Hawk)
Cadena d'emissió: ABC / Cuatro
Durada capítols: 42 min.
Estrena: 24 Setembre, 2009 (ABC) / 6 Octubre, 2009 (Cuatro)
Web oficial
'Flash Forward' s'estrena aquest any com la nova sèrie més esperada de la temporada, la gran aposta de la ABC i la ficció que tenia els navegants de la xarxa esperant amb candeletes el 24 de Setembre. Ara que ja s'ha estrenat, fem un repàs a què ens ofereix aquesta proposta tant prometedora que ens arriba plena de grans noms tant en el cast com en l'equip responsable de que s'hagi fet realitat. I que ja aprofitem per recomanar-vos que no us la perdeu, ja sigui en versió original o en les emissions de Cuatro.
Salvant les diferències amb 'Lost', com aquella, 'Flash Forward' és una sèrie que barreja un gran misteri global amb petits drames personals dels seus personatges protagonistes. Un grup coral que es veu enfrontat a una situació extraordinària i que a la vegada que intenta resoldre els com i els perquè del què ha passat, també hauran de fer front a les seves pròpies pors. I a una pregunta omnipresent, ¿el futur és inevitable?
¿Quin és aquest misteri que donarà tant de joc? Doncs que el mateix dia a la mateixa hora totes les persones del planeta es desmaien durant exactament 2 minuts i 17 segons. Una idea que sorgeix del llibre homònim de Robert J. Sawyer publicat el 1999.
Si a aquest prometedor plantejament hi sumem que els creadors de la interpretació televisiva de 'Flash Forward' són David S. Goyer (guionista de la última pel.lícula de Batman "The Dark Knight" i de la sèrie "Blade"), i Brannon Braga (responsable de "Star Trek: The Next Generation", "Star Trek: Voyager", "Enterprise" i la setena temporada de "24"), ja tenim servida en safata de plata la que està cridada a convertir-se en la gran estrena televisiva de la temporada.
De moment, als Estats Units l'audiència respon i el resò internacional ha estat tant gran, que només dues setmanes després de la seva estrena USA, també es podrà veure aquí a través de Cuatro i el canal digital AXN.
En un dia qualsevol, la gent condueix cap a l'oficina, passeja per la platja, fa les compres al supermercat, dormen, van a l'escola, cuinen,... Pero de sobte tot canvia. Al mateix moment, totes i cadascuna de les persones de tot el món es desmaia de sobte. Durant dos minuts i disset segons exactament, la gent perd la consciència. En despertar descobreixen l'efecte devastador que ha tingut el fenòmen: accidents de cotxe, gent que ha mort en una taula d'operacions, obrers que han caigut al buit...
Però no només això. En despertar la gent comença a recordar que durant el desmai tots han tingut una visió de la seva vida en el mateix moment del futur, el 29 d'abril de 2010.
Així comença una odissea tant per investigar les causes d'aquest fenòmen tant misteriós com la lluita de tots i cadascún dels habitants del planeta per afrontar el què han vist sobre el seu futur, per alguns coses bones, per altres coses dolentes.

El protagonista de 'Flash Forward' no necessita presentació. L'actor de 'Shakespeare in love' o 'Elizabeth', és aquí un agent federal ex-alcoholic rehabilitat amb una vida aparentment idílica. Feliçment casat, pare d'una nena, vei dels suburbis de Los Angeles. El desmai global l'agafa perseguint amb cotxe uns sospitosos d'uns dels casos que investiga. Després dels fets i a causa de la seva visió, passa a formar part de l'equip que intenta resoldre el misteri. Una oportunitat que haurà de conjugar amb les visions de la seva familia, gens esperançadores, que podrien esmicolar la seva felicitat.
La seva visió: El 29 d'abril de 2010 està al seu despatx observant una pissarra plena de pistes en el cas que investiga el desmai global, mentre beu alcohol d'una petaca. Tot i el munt de noms, fotos i possibles relacions, el cas encara és un misteri. De sobte un grup d'homes armats assalta l'oficina amb la intenció de matar-lo.

La companya de Fiennes al repartiment tampoc necessita presentació pels fans de les sèries. Sonya Walger és per tots la Penny de 'Lost', encara que també ha aparegut a 'CSI: NY', 'Terminator: The Sarah Connor Chronicles' o 'Tell me you love me'.
Olivia és una cirurgiana d'èxit, mare d'una nena petita i casada amb Mark, amb qui juga a deixar-se notes de 'T'odio' però de qui està totalment enamorada. El dia del desmai perd el pacient a qui estava operant i per ella comença una lluita per convèncer al seu marit de que la seva visió no es farà realitat.
La seva visió: Sis mesos després del desmai es veu a casa seva, aixecant-se del llit i treient el cap a la sala d'estar per buscar al seu marit. Però l'home a qui troba allà i de qui està enamorada no és el seu marit actual, sino un altre home a qui Olivia no ha vist mai al present.

Un altre habitual de les sèries, al coreà John Cho l'hem vist en capítols de 'House', 'Anatomia de Grey' o 'Ugly Betty'. Però també al cinema ha participat a l'últim film de la saga 'Star Trek' dirigida per JJ Abrams, o a 'Nick y Norah'.
Aquí és Demetri Cho, l'agent federal company de Mark, que en el moment del desmai estava investigant amb ell el mateix cas. Després del fenòmen, els dos seguiran formant equip per resoldre el misteri i, en el cas de Cho, emprenent una cursa contra rellotge perquè les seves pors sobre el futur no es compleixin.
La seva visió: Absolutament res de res. Tot i que els seus companys li diuen que això pot significar que el 29 d'abril del 2010 a les 10:00 de la nit estarà dormint, ell està convençut de que significa que estarà mort.

Per a Christine Woods, aquest és el primer paper protagonista i el que la podria consolidar com a actriu televisiva després de portar un parell d'anys apareixent en capítols únics de sèries com 'House', 'Cómo conocí a vuestra madre', 'Caso abierto', o 'Navy:NCIS'.
Aquí és Janis, analista del FBI que treballa a la mateixa oficina que Benford i Cho. Després dels desmais, ella serà la primera en descobrir una pista que planteja un gran interrogant pero a la vegada un fil a seguir per resoldre els fets. També tindrà la idea de crear una pàgina web anomenada El Mosaic, on la gent de tot el món pot deixar el testimoni de les seves visions per així contrastar-les i crear un gran puzzle que mostri com serà el 29 d'abril de 2010.
La seva visió: Tot i que en l'actualitat està soltera, no té nòvio i està volcada en la seva feina, en la seva visió es veu embarassada i fent-se una ecografia en la què descobreix que el seu bebé és una nena. Així comencen les preguntes sobre com es despertarà un rellotge vital que fins aleshores no l'havia fet desitjar ser mare, i sobre qui és el pare de la seva futura filla.

Brian F. O'Byrne té al seu palmarès un premi Tony i un Gotham Award per la seva participació al cast de 'Antes de que el Diablo sepa que has muerto'. En cinema, també hem pogut veure aquest actor irlandès a 'The International', 'Million Dollar Baby' o 'No reservations'.
Aquí és Aaron Stark, tècnic del departament d'Energia de Los Angeles i el sponsor de Mark al grup d'Alcoholics Anònims. Un home tranquil i honest, que ha hagut de superar diverses dificultats a la vida, i que ara és el principal confident de Mark, sobretot quan aquest ha de parlar dels seus problemes amb l'alcohol.
La seva visió: Tot i que Aaron va rebre la noticia de que la seva filla soldat havia estat assassinada a l'Afganistan, en la seva visió veu a la seva filla viva. Al contrari que molta altra gent, Aaron desitja que el seu futur es faci realitat, però el tortura el dubte de no saber on és la seva filla, i com és que la van donar per morta.

'Ley y Orden', 'Related' o 'Bones' apareixen al currículum televisiu d'aquest jove actor nordamericà. Al cinema l'hem pogut veure a 'Cherry Falls' o 'El príncipe y yo'.
A 'Flash Forward' ell és Bryce Varley un noi de vint anys que després de llicenciar-se en la que creu que és la vocació de la seva vida, comença a treballar com a resident a les ordres de la doctora Olivia Benford. Però els dubtes sobre si ha renunciat equivocadament a totes les altres coses de la seva vida, i alguns turments personals encara desconeguts fan que per ell no tot sigui tan idílic com podrien pensar els qui l'envolten. De fet, en el moment dels desmais estava al moll de Santa Mònica disposat a suicidar-se. Per a Bryce, el desmai i la seva visió seran com una revelació que pot donar el gir definitiu a la seva vida.

Una altra cara coneguda pel cast de 'Flash Forward' és la del britànic Jack Davenport. Ell va ser el Norrington de la saga cinematogràfica 'Los piratas del Caribe', i també l'hem vist a 'El talento de Mr. Ripley' i 'The Libertine' o a les sèries 'Coupling' i 'Swingtown'.
Aquí és Lloyd Simcoe, l'home de la visió d'Olivia. Durant el desmai global va perdre la seva dona en un accident i ara s'ha quedat sol per fer-se càrrec d'un nen autista que és pacient d'Olivia.
La seva visió: En la seva visió es troba al sofà d'una sala d'estar que no és a casa seva, atent una trucada important. Mentre ell està pensatiu una dona el crida des del pis de dalt, però la visió acaba abans que pugui girar-se a veure-la. Així que Simcoe no reconeix Olivia de la seva visió quan es coneixen a l'hospital.

Courtney B. Vance va fer el seu debut cinematogràfic a 'La colina de la hamburguesa' i des de llavors ha participat en films com 'Mentes peligrosas', 'Cookie's Fortune' o 'Space Cowboys' i en sèries com 'Picket Fences', 'Urgencias' i 'Ley y Orden'.
El seu personatge, Stanford Wedeck és el director de l'oficina del FBI a Los Angeles, i per tant el cap de Benford, Noh i Hawk. Home treballador i amant de la organització, haurà de posar a prova les seves habilitats com a cap quan té lloc el desmai global, un fenòmen que desborda tot el què mai hauria imaginat viure. També haurà d'enfrontar-se a superiors i altres agències que qüestionen que sigui la seva oficina la que lideri la investigació dels fets.
La seva visió: La visió del cap és més aviat escatològica, ja que el 29 d'abril del 2010 es trobarà al lavabo resolent un problema intestinal. Però també acabarà salvant la vida a un company ofegat, fent-li el boca a boca.
A partir del quart capítol farà la seva aparició un altre dels grans noms del cast de la sèrie, Dominic Monaghan ('Lost', 'El senyor dels anells'), interpretant al personatge de Simon, a qui encara no coneixem.
Tot i que possiblement alguns esperaven xifres encara més altes, per ara l'estrena de 'Flash Forward' ha estat tot un èxit. En una nit en què competeix amb 'Fringe' i 'Bones' (FOX), 'The Mentalist' (CBS) i el duet 'Vampire Diaries' + 'Supernatural' (CW), l'estrena de la ABC va situar líder a la cadena. Emesa en prime time juntament amb 'Anatomia de Grey', 'Flash Forward' va congregar quasi 12,5 milions d'espectadors en el seu debut. Amb una lleugera pèrdua, el segon capítol s'ha mantingut també per sobre dels 12 milions.
Pel què fa a les opinions de blogistes i crítics, les reaccions no podrien haver estat més entusiastes. Molts remarquen que la sèrie parteix d'una estructura similar a la de 'Lost' però per construir una història diferent i pròpia. I que a poc que es mantingui el nivell, aquesta està cridada a ser una gran sèrie. També s'ha exaltat tant la factura mosaic de 'Flash Forward' com el treball de producció i guió de Goyer i Braga.
La sèrie té notes d'excel.lent a Tv.com, de 4,5 sobre 5 a MyTvShows i a Metacritic, amb una mitja de 7,5, només li resten punts algunes ressenyes que esperen que la sèrie desenvolupi una mica més els personatges. Algunes publicacions li otorguen un entusiasta 10, i d'altres tant prestigioses com 'Variety', 'Hollywood Reporter', 'The New York Times' o el 'New York Daily News' la puntuen amb un excel.lent 8.
Ja s'ha confirmat la temporada completa per la sèrie, així que dels 13 capítols previstos inicialment, es passarà a 25 per la primera tanda. I, una dada curiosa, això significa que el dia del futur de què es parla a les visions, el 29 d'abril de 2010, hi haurà capítol de 'Flash Forward'.
Absolutament entusiasta. Vistos dos capítols, no tinc res de negatiu a dir sobre la sèrie que em sembla que compleix les expectatives creades i que per ara crec que és la millor estrena de la temporada.
L'inici de 'Flash Forward' és cert que és una copia exacta del de 'Lost' (canvieu la selva per Los Angeles i tindreu plans i tempos molt similars). Però ja des de l'inici la sèrie i el misteri que planteja t'atrapen per mèrits propis i no et deixen anar fins als títols de crèdit. Després d'un pilot que et deixa bocabadat, pots quedar amb la sensació de que potser s'han cremat tots els cartutxos i que la cosa començarà a decaure. Però no, en el meu cas, el segon episodi em va semblar igual de magnífic.
El misteri dels desmais i les visions del futur té les bases per donar molt de sí i veient la qualitat de l'equip de productors i guionistes, és d'esperar que el nivell es mantingui alt en els capítols que tenim per endavant. A més, els drames personals són prou diferents i recauen en personatges interessats i ben construits per bons actors. Si a això hi sumem una bona factura tècnica i una banda sonora ben buscada, costa trobar motius per no seguir la sèrie.
Per tot això, us recomano de totes totes que us apunteu a 'Flash Forward', ja sigui en versió original o en les emissions que començaran a Cuatro i AXN aquesta mateixa setmana.
'"Flash Forward" s'emet els dijous a la ABC des del 24 de setembre. Però el qui us hi vulgueu enganxar, també es comença a emetre aquí aquest mateix dimarts 6 d'Octubre a Cuatro (22:15)
Web optimitzat per a navegadors Firefox o Internet Explorer 6 o superior, a una resolució mínima de 800x600 píxels.
Cal tenir activades les opcions Javascript i CSS.