Pel Davant i pel Darrera
9Valoració

El meu primer contacte amb aquesta obra va ser fa més de quinze anys en la versió de Peter Bodganovich protagonitzada per Michael Caine, Carol Burnett, John Ritter i Christopher Reeve entre altres. Aquella pel·lícula ja ens deixava una comèdia molt divertida, que embogia a mesura que passaven els minuts i sorprenia pel seu humor molt físic i basat en l’equívoc. Però mai podria haver imaginat que la versió teatral que torna ara al Teatre Borràs per un temps limitat seria encara millor.

Pel davant i pel darrere és una obra que beu del vodevil i de la comèdia screwball i ens presenta a un grup d’actors que van de gira per representar una producció. La primera part és l’assaig general previ a la gran estrena i les dues parts següents són representacions posteriors de la gira que van mostrant la progressiva degradació de les relacions entre ells. Si a la primera part ja comproven la quantitat d’equívocs i problemes que tenen, a mesura que avança l’obra ens adonem del grau d’embogiment al que arriben tots els personatges. Així, situacions que es presentaven d’una manera al principi es resolen d’una forma completament inversemblant al final, quan les coses no estiguin al seu lloc i els actors oblidin les seves línies de text.

Pel davant i pel darrera és una comèdia amb el compromís únic de fer riure. I ho aconsegueix, de principi a fi però, com passa a les grans obres, engrescant al públic de manera incremental. Si en el primer acte hi ha acudits i  diàlegs divertits, en el segon i el tercer no es deixa ni un moment de descans i els riures i aplaudiments són continus. L’obra està perfectament escrita i funciona per una acumulació de despropòsits als esdeveniments que el públic coneix des del primer acte. D’aquesta manera s’aconsegueix mantenir l’atenció perquè en cap moment saps el que passarà i quin nou element entrarà en escena per desbaratar l’obra (dintre de l’obra) que estan representant.

Pel davant i pel darrera Teatre Borràs

Una comèdia d’aquestes característiques necessita un bon repartiment, amb capacitat per fer riure i amb habilitat per connectar amb l’espectador. I en això aquesta versió de Pel davant i pel darrere no falla. Els actors ho donen tot en  els seus papers, participen del continu festival d’accions i bogeria que es desencadena sobre l’escenari fins acabar esgotats i es nota una gran química entre ells que acaba arribant al públic. Però m’agradaria destacar el treball de Miquel Sitjar i Mònica Pérez, molt divertits especialment al tercer acte on tenen gran part del protagonisme i expressen perfectament el desconcert de la situació que estan vivint.

El màrqueting de l’obra diu que probablement és la millor comèdia del món. Jo no sabria dir si això és veritat o no però és un fet que Pel davant i pel darrera és una comèdia molt divertida, ben dirigida i amb un repartiment de luxe que us farà passar dues hores fantàstiques i sortireu comentant escenes i diàlegs. Poc importa que sigui (o no) la millor comèdia del món, és la millor comèdia que podeu trobar ara mateix a Barcelona i seria imperdonable deixar passar aquesta nova oportunitat de disfrutar-la.


Es pot veure a: Teatre Borràs
Text: Michael Frayn, versió de Paco Mir
Intèrprets: Jordi Diaz, Meritxell Huertas, Aleix Albareda, Anna Barrachina, Mónica Pérez, Enric Majó, Miquel Sitjar, Dafnis Balduz, Saïda Lamas

Envía una resposta

La teva adreça de mail no es publicarà

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal d'oferir la millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment a l'acceptació de les mencionades cookies i de la nostra política política de cookies, fes click a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies