Noel Gallagher llença disc en solitari
20 octubre, 2011 per Àngela Sánchez
Musica,Discos
Llistat de cançons
1.Everybody's On The Run
2.Dream On
3.If I Had A Gun
4.The Death Of You And Me
5.(I Wanna Live In A Dream In My) Record Machine
6.AKA…What A Life!
7.Soldier Boys And Jesus Freaks
8.AKA….Broken Arrow
9.(Stranded On) The Wrong Beach
10.Stop The Clocks
Pàgina oficial
High flying birds
Després d’anys d’aïllament i de silenci en Noel, ex compositor i guitarrista d’Oasis, torna a ser noticia i no pas per rumors, conflictes ni trifulques amb els altres integrants del grup, amb els que van acabar trencant l’any 2009 a causa de problemes amb el seu germà, les adiccions i la fama.
Noel Gallagher, que s’estrenà com a guitarrista amb només 13 anys, es va curtir des de ben aviat entre els ambients musicals de Manchester i seguint al seu germà fins a Oasis, s’acabaria convertint en un dels grans de l’imperi musical britànic en la doble faceta de guitarra i compositor. Pocs artistes s’han pogut dedicar a la composició de lletres com les que feia ell per al grup Oasis a més de donar la cara al públic com a guitarra i integrant de la banda.
Ha sabut esperar el moment i el deslligament a un nom tan gran com al que se’l vinculava per llançar-se a l’aventura musical en solitari. I aquest 17 d’octubre editava per fi “High Flying Birds” el seu debut en solitari, produit per ell mateix i per David Sardy. A més, per goig dels seus seguidors no vé només amb un treball si no que ja té en projecte una col·laboració amb el prestigiós Dj Anonymous Androgynous pel qual haurem d’esperar un any més.
La carta de presentació del disc és “The Death Of You And Me”, el primer single el videoclip del qual ja és un dels més vistos a la xarxa. La resta de talls de l’àlbum són “Everybody’s On The Run”, “Dream On”, “If I Had A Gun”, “I Wanna Live In A Dream (In My Record Machine)”, “AKA…What A Life!”, “Soldier Boys And Jesus Freaks”, “AKA….Broken Arrow” i “(Stranded On) The Wrong Beach”.

Pel que hem pogut sentir segueix la seva línea compositiva, creant temes on el brit-pop és el segell identificatiu acompanyat per cordes i guitarres que descriuen quina és la marca de la casa tot i que manquen els majestuosos sols que regnaven a les cançons d’Oasis.
Música potent, rítmica, dinámica que s’enllaça amb lletres punyets, clares i directes dirigides a un públic ampli, ja que no pretén arribar exclusivament als fans del “so Oasis” sinò crear un públic propi i trobar poc a poc la seva propia identitat.
Esperem que el projecte no afegeixi més llenya al foc que existeix entre els nois Oasis, que ho van tenir tot i no van saber aprofitar-ho. Esperem que pugui avançar i que com deia la cançó “Don’t look back in anger” pugui ser feliç amb el seu passat i el seu futur.
És un punt i a part per Noel Gallagher i esperem que un punt i seguit pels fans d’Oasis que avui més que mai cantem: Slip inside the eye of your mind don’t you know you might find a better place to play…?










